متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

موضوع :

 بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه

پایان نامه ارشد :

– واحد سازمانی برای هوشمندسازی رقابتی

در ایالات متحده، بسیاری از شرکتها در نمودار سازمانی خود عنوانهای شغلی، مانند: رئیس تجزیه و تحلیل رقابت، مدیر استراتژیک رقابتی، مدیر خدمات اطلاعاتی یا دستیار مدیر در ارزیابی رقابت گنجانده‌اند و همین مدرک یا دلیلی است بر اهمیتی که به تجزیه و تحلیل وضع رقابتی داده می‌شود (دیوید،به نقل از اعرابی،1379،185).

هوش رقابتی یک فعالیت غیر حرفه ای نیست، بلکه به مهارتهای ویژه‌ای نیاز دارد و به همین خاطر است که اغلب شرکتها یک واحد سازمانی ویژه به نام: هوشمندی رقابتی ایجاد می کنند.
جدای از اینکه اندازه سازمان چقدر است و یا اینکه حیطه برنامه تحلیل رقبای آن تا چه اندازه وسیع است، شرکتها می‌بایستی مسئولیت تحلیل رقبا را به یک فرد یا گروه واگذار کنند. تعداد افرادی که به طور مستقیم زیر نظر مدیر تحلیل رقابتی کار می کنند بستگی به حیطه برنامه شرکت دارد. بهترین روش شروع با کوچکترین گروه است. یک گروه کوچک با تجربه همیشه بهتر از یک گروه بزرگ بدون تجربه است. گفتنی است ضروری نیست که همه اعضای بخش تحلیل رقابتی تمام وقت باشند. در بین کارمندان واحد هوشمند رقابتی یک نفر به عنوان رابط این بخش با سایر کاربران اطلاعات سازمان تعیین می شود (کلی،1987 ).

18-2-2- هوشمندی رقابتی و بازاریابی هوشمند چیست؟

هوشمندی رقابتی و بازاریابی هوشمند فراتر از یک واژگان است، و شامل دیدگاهها، چشم انداز ها و در نهایت تکنیکها و دستورالعملهای اجرایی و کاربردی است. به گواه برخی پژوهشها ظاهراً این واژه را مایکل پورتر (استاد دانشگاه هاروارد)، متفکر نامی مدیریت استراتژیک به کار برده است؛ زمانی که وی پنج نیروی رقابتی شکل دهنده‌ استراتژی را در قالب نظریه ای عملیاتی ارائه کرد، ‌ ‌‌با اجرایی کردن هوشمندی رقابتی و بازاریابی هوشمند است که مزایای فراوانی نصیب سازمان، مؤسسه، و بنگاه می‌شود (درگی، 1389 ،15)

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • سودبردن از طریق شناسایی مشارکتهای سودآور
  • ایجاد سیستم های هشدار زودهنگام و ردیابی فرایندها
  • درس آموختن از شکست و موفقیت دیگران
  • افزایش رضایت مشتری و رفع نارضایتی ها
  • کشف و شناسایی رقبای جدید یا بالقوه
  • ورود به کسب‌و‌کارهای جدید جذاب
  • کمک به مشتری در تصمیم‌گیری بهینه
  • کمک به رهبران در شناسایی و حل مسائل سازمان (همان)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

2-4-1- اهداف جزئی:

1) تعیین رابطه آگاهی از بازار با فروش محصولات بیمه ای

2) تعیین رابطه آگاهی از رقبا با فروش محصولات بیمه ای

3) تعیین رابطه آگاهی از فناوری با فروش محصولات بیمه ای

4) تعیین رابطه آگاهی از راهبرد ها و مسائل اجتماعی با فروش محصولات بیمه ای

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه  با فرمت ورد