و-دانلود متن کامل

دانلود پایان نامه

ل دو گزینه است و آزمودنی باید گزینه ای را انتخاب کند که بیشتر بیانگر علائق و احساسات اوست و هیچ یک از سوالها را بی جواب نگذازد. و باید به آنها توضیح داده شود که اگر هیچ یک از دو گزینه را دوست ندارد کنار گزینه ای علامت بگذارید که کمتر از آن بدتان می آید به طوری که هیچ یک از سوالها بی جواب نماند.

در مورد هدفهای پژوهشی مثل اینکه اگر آزمودنی ها از آزمون بفهمند که هدف بررسی میزان هیجان خواهی آنان است ممکن است در اثر اضطراب عملکرد پایین تر ارائه دهند و یا برعکس طوری وانمود کنند و یا تلاش در جهت موضوع داشته باشند بدین جهت این مسأله بعد از اجرای آزمون به آزمودنی ها گفته شد که نتیجه گیری نهایی جنبه کلی داشته و ارزیابی و عملکرد تک تک افراد موردنظر نیست.
در زیر نمونه هایی از سوالهای مقیاس هیجان خواهی و شیوه نمره گذاری آنها ارائه شده است :
1 ) الف : تحمل افراد ملال آور و کسل کننده را ندارم.
ب : تقریباً در تمام افرادی که طرف صحبت من قرار می گیرند چیز جالب توجهی می یابم.
2 ) الف : یک تابلوی خوب نقاشی باید احساسات آدم را تکان دهد یا دگرگون کند.
ب : یک تابلوی خوب نقاشی باید احساس آرامش و امنیت به وجود آورد.
3 ) الف : کسانی که موتورسیکلت سوار می شوند نوعی نیاز هشیار به آسیب رساندن به خود دارند.
ب : دوست دارم سوار موتورسیکلت شوم یا آن را برانم.
و ….
روش نمره گذاری هر سوال :
نمره گذاری برای هر یک از جمله های زیر که آزمودنی دو آنها خط کشیده است یک نمره درنظر گرفته می شود.
1 ) الف 2 ) الف 3 ) ب 4 ) ب 5 ) الف 6 ) ب 7 ) الف 8 ) الف 9 ) ب 10 ) ب 11 ) الف 12 ) ب
13 ) ب 14 ) الف
آنگاه نمره سوالها را جمع کرده تا نمره کل هیجان خواهی به دست آید و بعد با هنجارهای زیر مقایسه می شود.

14 – 12 بسیار بالا، 11 – 10 بالا، 9 – 6 متوسط، 5 – 4 پایین، 3 – 0 خیلی پایین (بناب محی الدین محمدی، 1375 ، ص 69 ).
پایایی و اعتبار آزمون :
اعتماد اولیه ما به پایایی و اعتبار این آزمون به پژوهشی تقریباً مشابه در زبان انگلیسی باز می گردد (فیشر، زاکرمن، ونیب ، 1981 ) مطالعه ای تحت عنوان بررسی رابطه بین هیجان خواهی شوهران و زنان آنها در مقیاس هیجان خواهی انجام دادند. در واقع ما با بهره گرفتن از آلسری آزمون آنها با اندکی تغییر که در این آزمونی توسط دکتر براهنی و همکاران داده شده و متناسب با زنان فارسی درآمده به اجرا گذاشته می شود. (فیشر، زاکرمن، ونیب، 1981 ، و صص 66 – 10 ). بدون ذکر میزان ضرایب، پایایی و اعتبار آنها را بالا توصیف نموده و گفته اند که هر دو در سطح اطمینان 99% معنادار بوده اند. از این رو انتظار می رود که آزمون مشابه فارسی نیز از پایایی و اعتبار قابل قبولی برخوردار باشد.
مقیاس احساس هیجان خواهی :
زاکرمن با به کارگیری روش تحلیلی عامل چهار مؤلفه هیجان خواهی را مشخص کرد.
1 ) هیجان خواهی شدید و ماجراجویانه : میل به فعالیتهای بدنی که سرعت، خط، تازگی و برخلاف نیروی جاذبه در آنها باشد. (مثل چتر بازی، غواصی و سقوط آزاد).

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   دانلود پایان نامه روانشناسی : مهاجرت بین المللی

پایان نامهاینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

2 ) تجربه خواهی : جستجوی تجربه های جدید از طریق مسافرت، موسیقی، هنر یا سبک زندگی ناهمرنگ با جماعت با اشخاص که گرایش مشابهی دارند.
3 ) عدم بازداری : نیاز به جستجوی رهایی در فعالیتهای اجتماعی بازداری نشده.

دیدگاهتان را بنویسید