۱۰ نکته برای زندگی سالم بعد از ۵۰ سالگی

tips-healthy-living-after

مراقبت خوب از خودتون در طول زندگی مهمه و همونطور که شما سن بالا تر میشین، اهمیت اون بیشتر می شه. نیاز بدن شما به نگهداری و مراقبت بیشتر نسبت به چیزی که در گذشته انجام میدادید ، نه فقط واسه سلامت جسم خوبه بلکه سلامت روحی ​​و روانی رو هم به دنبال داره. معتقد بودن به چند اصول می تونه به حفظ یه زندگی سالم کمک کنه.

  1. سبزیجات بخورین

همراه با سبزیجات ، اضافه کردن میوه ها، پروتئین بدون چربی، حبوبات و مقدار زیادی آب استفاده کنین. از پایه، انتخاب سالم انتخاب آسونیه. مثلا یه بطری آب رو در اول روز پر کنین و درست در روبه روی خود بذارین. هم اینکه خارج از حد نخورین اگه قراره سبزیجات بخورین باید به اندازه درست برسین.

  1. به پیاده روی برید

پیاده روی آسونترین فعالیت فیزیکیه که ما می تونیم در برنامه روزانه خود بگنجانیم. چه راه رفتن با حیوان خونگی یا قدم زدن با نوه ها، هدف اینه که بلند شید و جنب و جوش داشته باشین. پیاده روی مقاومت بالای بدن رو افزایش می ده وعلاوه بر اون یه تمرین قلبی عروقی خوب هم هستش.

  1. خوب بخوابین

داشتن خواب خوب شبونه واسه حفظ سلامتی خیلی با اهمیته. به بدن زمان واسه استراحت و نیروی تازه میده، هم اینکه به مغز فرصتی واسه شارژ شدن میده. واسه اینکه مطمئن شید که شما در حال گرفتن بیشترین به کار گیری زمان خواب خود هستین، تموم دستگاه های گوشی موبایل – تلفنای هوشمند، لپ تاپ و… رو تو یه اتاق دیگه بذارین تا آخرین چیزی که شما در شب و یا اولین چیزی که در صبح می بینین نباشه. هم اینکه از راه چراغ قرمز چشمک زن و ویبره پریشون نمی شین.

  1. مرتب آزمایش دهدید

داشتن معاینات منظم به شما و پزشکتون کمک می کنه تا از اون چیزی که درون بدن شما اتفاق میفته با خیر شید. به عنوان بخشی از این مهمه که آزمایشات سلامت به طور منظم واسه چیزایی مانند کلسترول، فشار خون، دیابت و پوکی استخون داشته باشین. علاوه بر این، با دکتر خود در مورد واکسنایی که شما ممکنه نیاز داشته باشین مانند آنفلوآنزا، ذات الریه، مشکی سرفه، دیفتری و کزاز صحبت کنین.

old couple exercising

چیجوری یه زندگی سالم در میانسالی داشته باشیم؟

  1. عادتای بد رو کنترل کنین

واسه حفظ سلامت مطلوب، مصرف الکل رو در نوشیدنیای روزانه خود کم کنین. هم اینکه خیلی با اهمیته که سیگار رو بدون در نظر گرفتن مقدار و نوع اون حذف کرد.

  1. اجتماعی باشین

حفظ ارتباطات اجتماعی افزایش قدرت عاطفی و سلامت روانی رو جفت و جور می آورد. واسه خونواده و دوستای خود وقت بذارین چه پختن غذا در بیرون باشه یا رفتن به سینما. شما لازم نیس که تبدیل به یه پروانه اجتماعی شید، فقط تعداد کمی از مردم که شما همیشه با اونا در رابطه هستین کافیه. مردم واسه رشد کردن نیاز به رابطه عاطفی و روانی با بقیه دارن.

  1. قدرت مغز خود رو زیاد کنین

داشتن ذهن قوی راه دیگه ای واسه سالم موندن واسه سالای زیادیه. واسه تقویت مغز خود، شما باید ذهن و حافظه خود رو همیشه تمرین بدین. راه های انجام این کار شامل خوندن، تماشای فیلم، بازیای فکری، شطرنج ، و انجام پازل مانند جدول و سودوکو.

مقالات مشابه:

  • ۱۲ راه حل طلایی واسه تقویت مغز
  • ۳ روش تقویت حافظه کوتاه مدت

  1. زمان خود رو بیرون بگذرونین

تنفس درهوای تازه و آرمیدن در نورآفتاب می تونه حیرت زدگی واسه یه سبک زندگی سالم باشه. فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز در زیر نور آفتاب می تونه ویتامین دی لازم بدن شما رو تامین کنه. اما اگه شما نیاز به مکمل دارین باید از دکتر خود بخواین. نور خورشید صبح بزرگترین جفت و جور کننده سروتونینه که باعث افزایش اخلاق ما می شه.

Middle aged couple

راز سلامتی در دوران میانسالی

  1. در تخت خواب مشغول شید

در حالی که بخشی از مردمی وجود دارن که بهتر می دونن در مورد اون بحث نکنن، داشتن یه زندگی جنسی سالم بخشی از حفظ یه سبک زندگی سالمه. با افزایش سن ، نیازای جنسی باید بازم به عنوان بخشی از زندگی شما باشه. یه زندگی جنسی سالم نشونه خوبی در تموم زمینه های سلامت جسمی، روانی و عاطفیه.

  1. نگاه خود رو تنظیم کنین

یکی از بهترین راه هایی که احساس خوبی در مورد خودتون داشته باشین اینه که یه نگاه بزرگ داشته باشین و خوشبین باشین. نگه داشتن چیزای مثبت و خوش بینانه به داشتن آسایش روانی و عاطفی در وضعیت خوبی کمک می کنه و این بسیار آسون تر از کارهاییه که باید واسه سلامت جسمی انجام بدیم.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *