۱۰ واژه‌ای که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد

business-terms

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ وقتی که با مشتریان و یا مشتریان بالقوه در تعامل هستین، شما باید بسیار حساب شده از کلمات تون استفاده کنین. کلمات یا عبارات خاصی که استفاده می کنین ممکنه غیرحرفه ای، زیادتر از اندازه طولانی و یا گیج کننده باشه. واسه تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، لازم نیس فرهنگ کلمه پیچیده ای داشته باشین، فقط باید بتونین به طور متعادل و حرفه ای از کلمات مناسب استفاده کنین.

در ادامه کلماتی هست که ممکنه در تعاملات بعدی شما بسیار موثر باشن.

همکاری

تعاملات با مشتری نباید یه طرفه باشه، شما باید در مورد روابط خود با مشتریان فکر کنین و تنها ارائه کننده محصول به اونا نباشین. این معنیش اینه که شما باید ایده ها و نظرات اونا رو در سراسر روند رابطه سوال کنین. اگه شما رابطه برقرار کنین و این حس همکاری رو در سراسر روند بسازین، مشتریان احساس راحتی با شما دارن.

ارائه ارزش

اگه شما می خواین مشتریان همیشه با شما تجارت کنن، باید به اونا نشون بدین که چیجوری به اونا ارزش ارائه می کنین. از این واژه استفاده کنین و به تجاربی که تا حالا داشتن اشاره کنین.

اهداف

به طورکلی، تعاملات شما با مشتریان باید بر اهداف اصلی شما و چیزی که می خواین واسه اونا انجام بدین تمرکز داشته باشه. داشتن لیستی از اهداف به شما کمک می کنه تا به موضوع تسلط داشته باشین و بهتر مشتریان خود رو تحت تاثیر بذارین.

طرح

واسه به انجام رسوندن اهداف خود، شما نیاز به یه طرح دارین و شما باید قادر باشین تا به مشتریان نشون بدین که چیجوری این اهداف رو محقق می کنین. دونستن راه و به کار گیری این کلمه هنگام گفتگو با مشتریان به اونا نشون میده که شما دقیقا می دونین چیجوری حرکت می کنین؟

امتیازات

در طول تعاملات خود با مشتریان تلاش کنین بر فایده هایی که مشتریان با انجام کسب وکار با شما در یافت می کنن، تاکید کنین. به جای این که زیادتر از اندازه درباره امتیازات محصول تون توضیح بدین، روی نیازای مشتری و اون چه که می تونین واسه اونا انجام بدین تمرکز کنین.

شاخص کارکرد(KPI)

KPI شاخصیه که موفقیت یه اقدام رو اندازه گیری می کنه. خیلی با اهمیته که در تعامل با مشتریان به طور مرتب به اونا ثابت کنین که اجناس و خدمات شما واسه اونا به درد بخور واقع می شه. داشتن یه شاخص به مشتریان نشون میده که مراقب هستین و به محصولی که ارائه می کنین اعتماد دارین.

اندازه برگشت سرمایه گذاری

با به کار گیری این واژه شما می تونین به اونا یه جواب خاص بدین و نشون بدین که شما نگران ارزشی که اونا از شما دریافت می کنن هستین.

اندازه پذیری

وقتی که روابط بلندمدت خود رو با مشتریان پیشرفت می دین، نیازای شما به احتمال زیاد در طول زمان تغییر می کنه. این بدین معناست که ارائه شما نیاز به تغییر و تکامل داره، اگه می خواین اونا رو همیشه به عنوان مشتری نگه دارین. به مشتریان تون نشون بدین که شما قادر به برطرف کردن نیازای اونا در بلندمدت هستین.

پیشنهادا

وقتی که با مشتریان تعامل می کنین، واسه حفظ مکالمات بر نیازای اونا متمرکز شید، اما شما باید آگاهیایی در مورد صنعت خود به مشتریان بدین و نباید از ارائه تخصص و پیشنهادای تون به مشتری یا مشتریان بالقوه بترسید. این نشون میده که شما در این مورد یه متخصص هستین و کمک می کنین تا مشتریان تجارب بهتری رو با شما تجربه کنن.

پیگیری یافته های

پس از این که با یه مشتری تو یه پروژه کار کردین، شما باید بعضی یافته ها رو به دست بیارین. این که واسه پیگیری یافته ها از چه روشی استفاده می کنین مهم نیس. شما باید یه راه مشخص پیدا کنین تا به مشتریان نشون بدین که ارائه شما چقدر واسه اونا موثر بوده.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *