۱۰ چیز عجیبی که ممکن است چاق‌تان کند!

اسمارت فون

به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ؛ اگه فکر می کنین پرخوری و کم تحرکی، تنها دلایل زیاد شدن دورکمرتانه، در اشتباهید. و اما بعضی از دلیل های غیرعادی چاقی که مقصر اصلی هستن! این عوامل بر خلاف رژیم و دوندگی روی تردمیل باشگاه چاق تون می کنن:

ازدواج: تحقیقات نشون داده هم زن ها و هم مردها بعد از ازدواج، ۲ کیلو اضافه می کنن. پس واسه شرکت در کلاس یوگا یا زومبا آماده شید تا متناسب بمونین.

محرومیت از نور آفتاب : اگه فکر می کنین خوردن قرص واسه جبران کمبود نورآفتاب کافیه، اشتباه می کنین. تحقیقات نشون داده بودن در برابر نور آفتاب می تونه به کاهش وزن کمک کنه. دست کم ۲۰ دقیقه در روز، زیر آفتاب باشین تا به بدن تون واسه چربی سوزی کمک کنین. البته به چند حرکت ورزشی و جنب و جوش بدنی هم نیاز دارین.

بطری ها و کیسه های پلاستکی مواد غذایی: ساندویچ هایی که در کیسه های تیفون پیچیده شده ان و آب پرتقالی که در بطری پلاستیکیه، شما رو چاق می کنه. بیسفنول A که در بیشتر پوشش ها و ظروف پلاستیکی پیدا می شه، می تونه جذب مواد غذایی شده و مانند هورمون استروژن بکنه و با ایجاد مشکل در عملکرد بدن واسه تنظیم چربی، چاق تون کنه.

تا دیر وقت کار کردن: تحقیق ها نشون می دهد کسائی که شب کار هستن یا تا دیروقت کار می کنن، نسبت به اونایی که بین کار و زندگی، تعادل برقرار کرده ان، کالری کمتری می سوزانند. اگه نمی تونید زمان کارتون رو تغییر بدید، صبح ها وقتی رو واسه جنب و جوش و عرق ریختن اختصاص بدید.

افزایش باکتری روده: باکتری موجود در روده و معده شما، کارای زیادی واسه حفظ سلامتی تون انجام می دهد. اما باکتری زیادی می تونه مضر باشه چون مواد مغذی بیشتری از غذاهای مصرفی شما رو تلف کرده و باعث چاقی تون می شه. واسه سلامت روده و معده تون، بیشتر غذاهای سلام و خالص بخورین و آب فراوون بخورین.

ویروس های موجود در غذا: پزشکان دانشگاه لوییزیانا به این نتیجه رسیدن آدمایی که گرفتار به AD-36 هستن، ویروسی که معمولا در غذاهای فاسد شده هست، بیشتر چاق می شن. واقعا، بیشتر از شش ماه طول می کشد تا فرد گرفتار به این ویروس به وزن قبلی اش برگرده. غذاهای تازه جفت و جور شده یا تازه تولید شده یا ارگانیک استفاده کنین.

گوشی های هوشمند: جای تعجب نیس، تحقیقات تائید کرده ان که استفاده زیاد از گوشی های هوشمند می تونه شما رو چاق و دپرس کنه چون زمان کمی واسه ورزش و جنب و جوش تون باقی می گذارد، شاید هم هیچ وقتی نذاره! واسه خود مقرراتی وضع کنین تا گوشی رو کنار گذاشته و حرکت کنین.

حذف وعده های غذایی: کمبود تغذیه، بدن تون رو مجبور به به کار گیری ذخیره چربی و تبدیل اون به گلوکز می کنه. اما وقتی که باید این کار رو متوقف کنه ولی ادامه می دهد، تموم قندهای اضافی به عنوان چربی ذخیره می شن. پس وعده های غذایی تون رو به موقع بخورین؛ و اگه نمی خواهید وعده ای رو کامل بخورین، سراغ میوه برید مثلا یه سیب بخورین.

تهویه مطبوع: موندن در اتاقی که مجهز به سیستم تهویه مطبوعه واسه ساعات طولانی، یعنی بدن تون کمتر فعالیت کرده و کالری کمتری واسه حفظ دمای بدن می سوزوند. سبک زندگی یه جا نشینی، علامت خوبی واسه سلامتی نیس، پس قبل از اون که در اینجور فضایی بشینین، جنب و جوش کرده و عرق کنین.

عفونت گوش: The American Physiological Association اعلام کرده، رابطه جدی میان عفونت گوش در دوران کودکی و چاقی در سنین بالاتر هست.سوابق تکراری عفونت گوش میانی، می تونه به اعصاب مغز که مسئول چشایی و سیری هستن آسیب زده و موجب پُرخوری در آینده شن. اگه کودک تون عفونت گوش داره، واسه گرفتن پیشنهاد مناسب در مورد تغذیه و مواد غذایی با یه متخصص تغذیه مشورت کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *