۱۰ گام موثر برای تغییر سبک زندگی

Benefits_of_Healthy_Habits

به دنبال تغییر در زندگی خود هستین؟ عادتایی رو وارد سبک زندگی تون کنین که زندگی شما رو بهتر از قبل می کنه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ انجام یه بازبینی اساسی در زندگی، ساده ترین راه واسه تندرستی نیس. درست مثل باشگاه رفتن با تموم قوا بعد از یه معطلی طولانی؛ داشتن اهداف بسیار بزرگ، شما رو از توان میندازه. با این حال اگه می تونید با چند عادت ساده و سالم زندگی کنین، می تونید ایجاد یه عادت واسه زندگی بهتر رو شروع کنین. دراینجا چند عادت مورد علاقه ام رو می آورم، اونایی رو که به دردتون می خورد بکار ببرین و قهرمون زندگی سالم و ساده شید.

  1. جنب و جوش های روزانه تون رو بیشتر کنین.

فعال موندن همیشه واسه من در اول لیست بوده، معنیش این نیس که چاره ای ندارین هرروز دو ساعت در باشگاه بمونین. درعوض، یه قدم شمار جفت و جور کنین و روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی کنین. تحقیق نشون می دهد، این اندازه پیاده روی به کاهش فشارخون کمک می کنه. تحقیقی دیگه هم نشون داده اشخاصی که بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز پیاده روی می کنن، بهره بالایی از سلامتی می برند. یه قدم شمار به شما انگیزه داده و می تونید به روشنی بفهمین که واقعا چقدر جنب و جوش دارین.

  1. آب بخورین.

با نوشیدن آب فراوون، احساس بهتر، ظاهر ب هتر و کارکرد جسمی بهتری دارید. هدف تون رو روی نصف وزن بدن تون بذارین. The Institute of Medicine پیشنهاد می کنه، زنان روزانه ۲.۲ لیتر آب بنوشن. این یه مقدار ثابت واسه هر زنیه، اما شما از وزن خودتون واسه تخمین بهتر و ساده تر مقدار آب مورد نیازتون استفاده کنین.

  1. بیشتر لبخند بزنین.

لبخند، واگیر داره؛ و به کاهش استرس هم کمک می کنه، به بقیه آرامش می دهد و اندروفین در مغزتون آزاد می کنه.

  1. رژیم نگیرید.

افراد سالم می دانند که رژیم کوتاه مدت واسه کاهش وزن واقعا هم نتایجش کوتاه مدته! و اما نکاتی واسه کاهش وزن که رژیم نیستن:

شب ها خوراکی های پرنشاسته و انرژی زا نخورین.( به چه دلیل باید وقتی که می خواهید بخوابین این ها رو بخورین؟!)

ظرف غذای تون رو کوچیک تر کنین؛ تحقیقات نشون داده باعث می شه کمتر بخورین.

قبل از این که واسه غذاخوردن بیرون برید، یه سیب یا مقدرای بادام بخورین، تا اشتهای تون کنترل شه(فیبر و پروتئین باعث احساس سیری می شن).

اگه دربشقاب غذای هروعده تون، سبزیجات و پروتئین کم چرب هم باشه، بسیار عالیست!

  1. خواب رو در اولویت بذارین.

The National Sleep Foundation می گوید، بزرگسالان باید ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت داشته باشن تا به ریکاوری بدن شون کمک کنن. کمبود خواب، امکان این بازیابی رو به بدن شما نمی دهد. خواب رو در الویت قرار داده و ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشین. راستی، واسه خوابیدن مشکل دارین؟ هرچه فعال تر باشین، بدن تون بیشتر خواهان خواب هستش.

  1. غذا رو از قبل آماده کنین.

با غذای سالمی که از قبل جفت و جور کرده اید، چیجوری امکان داره عقب بیفتید؟ شب قبل از شروع هفته، وقت بذارین و هر سبزیجاتی که واسه سالاد نیاز دارین،آماده و خُرد کنین و برنامه هفتگی واسه وعده های غذایی تون داشته باشین.

  1. غذاهای سبز بیشتر بخورین.

کلم و اسفناج، روشن و معروفند! این دو، نیروگاه مواد مغذی هستن و شما باید این تا جایی که می تونید از این سبزی های پهن برگ در وعده های تون استفاده کنین. جزو اونایی نباشین که ادعا می کنن هیچوقت سبزی نمی خورند.

  1. ناهارتان رو بسته بندی کنین.

حتی اگه بخشی از کارتون، ملاقات با مشتریان واسه ناهار یا شامه، معنیش این نیس که شمام چاره ای ندارین غذای بیرون رو بخورین. چیزایی رو که می خورید کنترل کنین تا سلامتی تون تحتِ کنترل شما باشه.

  1. با آدم های جدید رابطه برقرار کنین.

ملاقات یا افراد جدید، سخت و تا اندازه ای ترسناکه، اما واسه شما فوق العاده س! گسترش دایره اجتماعی، زندگی جدیدی رو به شما ارائه میده. عضو باشگاه شید، درکلاس های جور واجور ثبت نام کنین و ازاین راه دوستان جدید پیدا کنین.

  1. حیوونی رو نجات بدید.

یه حیوان باوفا واقعا می تونه زندگی شما رو پرنشاط کنه، از افسردگی پیشگیری کنه، مجبورتون کنه عادات سالم و محکم پیدا کنین(چاره ای ندارین سگ تون رو واسه پیاده روی بیرون ببرین) و لبخند رو برلبان تون می آورد!

هرکارساده ای که امروز انجام می بدید، به خاطر خودتون انجامش بدید؛ و تلاش کنین پیگیرش باشین.

چیجوری یه زندگی سالم داشته باشیم؟

چیجوری خوشبخت شیم؟

خوشبختی خوشحال بودن مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *