۱۲ عارضه مهم کاهش وزن سریع

کاهش وزن - ترازو

یه متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه کاهش وزن اصولی و تناسب اندام موندگار نیازمند زمان و ایجاد عادت های غذایی مناسبه، گفت: این نوع کاهش وزن بدون گرسنگی و مشکلات بوده و امکان چاقی دوباره در اون بسیار کمه.

دکتر بهمن محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با مشکلات همراه س، گفت: ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون و ضعف و بی حالی، پوسیدگی دندون ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از مشکلات کاهش وزن سریع هستن.

ایشون با تاکید بر اینکه کاهش وزن سریع، موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می شه، گفت: کاهش وزن سریع که معمولا در جریان کم خوری و ورزش شدید روی می دهد، بدن رو تحت فشار قرار داده و بدن در برابر لاغری مقاومت می کنه. اینجوری، کم کم سرعت کاهش وزن کنه و در آخر در جایی کاهش وزن متوقف می شه.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: دلیل این نیاز بدن به حفظ بافت چربی به عنوان ذخیره حیاتی انرژی بدن در مواقع گرسنگی و قحطیه و بدن تلاش می کنه به هر صورت ممکن ذخیره چربی رو حفظ کنه.

بهمنی خاطر نشون کرد: شخصی که با انجام تمرینات ورزشی شدید و کم خوری لاغر شده اگه به هر دلیلی نتونه به همون شدت قبلی ورزش کنه، ورزش رو رها کرده یا غذای خود رو زیاد کنه، بدن سریع عکس العمل نشون می دهد، دوباره وزن زیاد شده و اون شخص چاق می شه. از طرف دیگه، کم خوردن و گرسنگی آخرسر مقاومت فرد رو در هم شکسته و ممکنه باعث شه که حتی بیشتر از قبل غذا بخوره و چاق تر شه.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: در دوران کاهش وزن باید عادات غذایی چاق کننده مانند خوردن غذاهای چرب و پرکالری و مواد غذایی کم خاصیت و چاق کننده، (مثل هله هوله و شیرینی جات) رو کم کم کنار گذاشت و عادت های غذایی مناسب، مانند خوردن غذاهای به درد بخور و کم کالری، مثل سبزیجات، سالاد و مواد پروتئینی رو جانشین اون ها کرد و لبنیات، میوه ها، نون و برنج هم باید در حد متعادل مصرف شه.

بهمنی اعلام کرد: پیاده روی در کاهش وزن بسیار موثره و اگه همراه با رژیم غذایی باشه، تاثیر اون بیشتره. البته پیاده روی باید با سرعت متوسط و روزانه به مدت نیم تا یه ساعت انجام شه و تا دو ساعت بعد از تموم شدن اون تنها آب خورده شه. نوشیدن یه لیوان آب هر نیم ساعت یه بار پیشنهاد می شه و لاغر شدن رو سرعت می بخشه.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بهترین زمان واسه پیاده روی پس از صرف صبحانه س. کسائی که امکان پیاده روی در صبح رو ندارن، می تونن عصرها پیاده روی کنن. بهتره مدت پیاده روی از یه ساعت بیشتر نشه؛ چراکه ممکنه در بدن ایجاد مقاومت کنه. در این حالت باوجود کاهش وزن بدن اما پس از یه مدت روند کاهش وزن متوقف می شه.

بهمنی گفت: پیاده روی کمتر از نیم ساعت هم تاثیر چندانی در لاغری نداره. البته آدمایی که وزن شون زیاده و آمادگی جسمی خوبی ندارن یا به کمر درد یا آرتروز گرفتار هستن، لازمه در اول مدت و سرعت پیاده روی شون کمتر باشه و کم کم بیشتر شه.

این متخصص تغذیه در آخر گفت: اگه کسی امکان پیاده روی نداره یا دوست داره با ورزش و تمرینات ایروبیک وزن خود رو کم کنه، لازمه واسه حفظ وزن خود تمرینات ایروبیک رو همیشه ادامه داده و اگر به هر دلیل ورزش رو قطع کنه، لازمه از غذای مصرفی خود کم کنه. اینجوری از افزایش دوباره وزن جلوگیری می شه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

ایسنا کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *