۱۵ ماده خوراکی برای تسکین دردها

احساس درد جدای اینکه می تونه نشونه مریضی و مشکل در کارکرد سیستمای داخلی بدن باشه، حس ناخوشایندیه که حتی بعضی مواقع باعث دچار اختلال شدن فعالیتای طبیعی و روزانه فرد می شه. در این مطلب بعضی از مواد غذایی که واسه آرامش دردهای جور واجور به کار می رن رو واسه شما دوستان یادآوری می کنیم:

۱. گرفتگی عضله پا > آب گوجه فرنگی:

یافته های تحقیقات نشون میده از هر ۵ نفر دست کم یه نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شه. دلیل این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیمه. با مصرف روزی حدود یه پیمانه آب گوجه فرنگی که پر از پتاسیمه، خطر بروز گرفتگیای دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کم میشه.

۲. درد سینه > دانه کتون:

یافته های بررسیای گذشته نشون میده، اضافه کردن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتون آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان رو کم می کنه. محققان فکر می کنند، فیتواستروژن موجود در دانه کتون مانع از بالا رفتن اندازه استروژن که درد سینه رو بوجود میاره، می شه.

۳. آفت یا زخم دهن > عسل:

روزی ۴ بار کمی عسل طبیعی رو روی آفت یا زخما بمالید تا از بین بره. به کار گیری عسل روند درمان آفت رو ۴۳ درصد سریعتر می کنه. محققان می گن: آنزیمای طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب رو نابود می کنه؛ با ویروسای مهاجم مقابله می کنه و درمون بافتای آسیب دیده رو سریعتر می کنه.

۴. سینوزیت > ترب کوهی:

سینوزیت که بسیار شایعه علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشونی و صورت باعث می شه مریض احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشه. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به چاله های سینوزیتا رو تقویت می کنه، سینوزیتای گرفته رو باز می کنه و عفونتای سینوزیت رو نسبت به اسپریای رفع احتقان سریع تر درمان می کنه.

۵. دردمفصل > آب:

درد پا، زانو، شونِه و… رو با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یه هفته برطرف کنین. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروفه که از قسمت انتهای استخون و مفصلا مواظبت می کنه، مایعات موجود در بدن و دیسکای نرم در ستون فقرات رو نرم و روان می کنه.

۶. کمردرد > انگور:

یافته های بررسیای گذشته نشون میده مصرف روزی یه پیمانه انگور جریان خون به بافتای آسیب دیده کمر رو بهتر کنه. پس مصرف این میوه واسه بهبود جریان خون و درمان بافتای آسیب دیده کمر لازمه.

۷. درد عضله > نعناع:

۳ بار در هفته، در وان آب شامل ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرین. آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع به طور طبیعی عصب رو آروم می کنه. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیاییه.

۸. ناراحتی گوارشی > آناناس:

مصرف روزی یه پیمانه آناناس تازه، نفخای دردناک رو در عرض ۷۲ ساعت کم می کنه. آناناس پر از آنزیمیه که با کمک به سیستم گوارشی پروتئینای دردزا در معده و روده کوچیک رو سریع تر می شکنه.

۹. دردو عفونت پا > نمک:

واسه رفع درد ناخنای فرورفته در گوشت انگشت، به طور منظم پا رو در آب ولرم شامل نمک خیس کنین تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شه. به گفته محققان دانشگاه نمک به طور طبیعی التهاب رو نابود می کنه، خاصیت ضدباکتریایی اون هم به سرعت میکروبایی رو که باعث ورم می شه از بین میره. کافیه در هر یه لیوان آب ولرم، یه قاشق مرباخوری نمک اضافه کنین و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا رو خیس کنین تا عفونت از بین بره.

۱۰. درد طولانی > زردچوبه:

یافته های بررسیا نشون میده، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در آرامش درد ۳ برابر موثرتره. زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران آرتریت رو کم می کنه. کورکومین، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمونای دردزا رو متوقف می کنه. کافیه روزی یه چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه استفاده کنین.

۱۱. علایم قاعدگی > ماست:

۸۰ درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی گرفتار می شن، چون سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به طور طبیعی هر ماه اتفاق می افته، حساسه. اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علایم ۴۸ درصد کم میشه. به گفته محققان ماست غنی از کلسیمه که به طور طبیعی سیستم عصبی رو آروم می کنه و مانع از بروز علایم دردناک می شه.

۱۲. ناراحتی معده > ماهی:

سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و مریضی التهاب روده رو با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنین. یافته های بررسیا نشون میده اسیدهای چرب موجود در ماهی به اسمای “DHA” و “EPA”، به طور زیادی التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده رو برطرف می کنه. در بعضی موارد مثل داروها به فرد آرامش می بخشه. “DHA” و “EPA”ضد التهابی قوی، طبیعی و بدون عارضه س که به طور موثر کارکرد سیستم گوارشی رو بهتر کنه.

۱۳. گوش درد > روغن سیر:

محققان فکر می کنند، مواد فعال در سیر به طور طبیعی باکتریای دردزا رو نابود می کنه. واسه جفت و جور روغن سیر، ۳ حبه سیر رو در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت ۲ دقیقه به آرومی بپزید، صاف کنین. این روغن به مدت ۲ هفته قابل نگه داری در یخچاله.

۱۴. درد مفصل و سردرد > گیلاس:

یافته های بررسیا نشون میده از هر ۴ زن دست کم یه نفر به درد آرتریت، نقرس و سردردهای طولانی مبتلاست. آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس میده خاصیت ضدالتهابی داره و ۱۰ برابر از آسپرین قوی تره. آنتوسیانین، آنزیمای ایجادکننده التهاب در بافتا رو متوقف می کنه و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شه. مصرف روزی ۲۰ دانه گیلاس(تازه، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد، پیشنهاد می شه.

۱۵. درد عضله > زنجبیل:

ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله رو در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کم می کنه. مصرف روزی دست کم یه قاشق مرباخوری خشک یا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه واسه افراد گرفتار به درد عضله پیشنهاد می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *