مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

15 روش طبیعی درمان کمردرد

به نقل از برترینا : شمام کمردرد دارین؟ باید بگیم که تنها شما نیستین که از درد کمر رنج می برید و هرساله خیلیا فقط بخاطر درد کمر پیش دکتر می رن تا با هر دارو و مسکن تجویزی از این درد رها شن. کمردرد شما چه به خاطر بلند کردن جسم سنگین باشه، چه بخاطر ایستادن دراز مدت یا مشکلات طولانی دیگه، حتماً لازم نیس دارو استفاده کنین تا این درد آرامش یابد. روشی که در زیر برشمرده شدن روشای ثابت شده و مطمئنی واسه آرامش درد کمر هستن و دیگه احتیاجی نیس از دارو واسه درمان کمردرد استفاده کنین.

یوگا

تو یه تحقیق انگلیسی که در مجله پزشکی داخلی منتشر شد، آدمایی که کمردرد داشتن و یه بار در هفته به مدت سه ماه کلاس یوگا می رفتن، بهبود بیشتری نسبت به آدمایی که درمانای عادی مانند دارو یا فیزیوتراپی انجام می دادن، پیدا کردن.

حرکات کششی

همون تحقیق قبلی ثابت کرد که حرکات کششی به اندازه یوگا در درمان کمردرد مؤثر هستن. کلاسای 52 دقیقه ای حرکات کششی شامل 15 حرکت می شدن که همه عضلات مهم بدن رو تمرین می دادن و بیشتر بر بالاتنه و پاها متمرکز بودن.

ماساژ

دو کلمه بگیم: خودتون رو درمان کنین. آدمایی که از کمردرد طولانی رنج می برن و بطور هفتگی ماساژ می رن، پس از 10 هفته درد کمتری نسبت به آدمایی که ماساژ انجام نمی دن دارن.



طب سوزنی

اگه از فکر قرار گرفتن سوزنای زیاد روی پوستتون ناراحتید، به این فکر کنین که شاید طب سوزنی کلید حل مشکل کمردرد طولانی شما باشه. تو یه تحقیق مشخص شد که آدمایی که درمانای طب سوزنی رو دریافت می کنن بیشتر از آدمایی که درمانای عادی دارن، آرامش پیدا میکنن.

گفتار درمانی

صحبت کردن در مورد کمر دردتون با یه تراپیست به شما آرامش و آرامش میده. تو یه تحقیق انگلیسی، مشخص شد آدمایی که کمردرد دارن و به مدت شش ماه یه بار در هفته به مدت دقیقه در گروه های درمان ادراکی رفتاری حضور پیدا میکنن، کمردرد کمتری دارن. درمان ادراکی رفتاری روی حل مشکل از راه تغییر در افکار و رفتار متمرکزه. یه سال بعد 59 درصد اونا اعلام کردن که کمردرد اونا به طور کاملً درمان شده.

ورزشای قدرتی

کتی کاهلر، مربی فیتنس ستاره ها، یه تست واسه شما داره: کنار دیواری وایسید و پشتتون رو به دیوار تکیه بدین بطوریکه شونه ها به دیوار بخورند. می تونین به مدت چند دقیقه در این وضعیت بمونین؟ اگه اینطور نیس، باید کمر و بالاتنه خود رو قوی کنین. قوی کردن این قسمتای بدن به پیشگیری و آرامش کمردرد کمک می کنه.

فیزیوتراپی

چیزای خوب در انتظار کسانیه که صبر می کنن، بجز وقتی که صحبت از درمان کمردرد باشه. شروع فیزیوتراپی باید در مدت دو هفته از شروع کمردرد باشه تا خطر نیاز به درمانای بعدی کم بشه و هزینه های کلی سلامت هم کمتر شه.

درمان دستی استخون و عضله

در درمان دستی استخون و عضله، آسیب شناس استخون و عضله یا کارشناس کایروپرکتیک با به کار گیری تکنیکای عملی مانند کشش، فشار کم و مقاومت، عضلات پشت و کمر شما رو حرکت میده. یه تحقیق مشخص کرده که آدمایی که این تکنیکا رو به مدت 12 هفته امتحان می کنن، 30 درصد کاهش درد کمر دارن.

کاهش استرس

اینکه یاد بگیرین خونسردی خود رو حفظ کنین هم واسه کمرتون و هم واسه سلامت روانی تون خوبه. وقتی مضطرب هستین، بدن شما عکس العمل "مقابله یا پرواز" میده و این شامل تنش در عضلات می شه تا اینکه شما آماده حرکت شید. یه تحقیق نشون داده که آدمایی که نسبت به افکار منفی و اضطراب ضعیف هستن بیشتر احتمال دچار شدن به کمردرد رو دارن.

مدیتیشن

در تحقیقات علمی زیاد ثابت شده که مدیتیشن به کاهش دردهای طولانی کمک می کنه. یه تحقیق از دانشگاه دوک مشخص کرده که آدمایی که از کمر درد طولانی رنج می برن، پس از تمرین یه نوع از مدیتیشن که محوریت اون آزاد کردن عصبانیته، کاهش زیادی در ناراحتیای روانی و درد دارن. در تحقیق دیگه مشخص شد که مدیتیتورها 40 درصد کمتر شدت درد دارن.

ریشه گاوزبان

استفاده 5 روزه از پمادهایی شامل عصاره گیاهی به کاهش شدت درد کمر تا درصد کمک می کنه. تحقیقات و تحقیقات دانشگاهی ثابت کردن پماد ریشه گاوزبان (comfrey root) که در عطاریا پیدا میشه واسه کاهش کمردرد بسیار مؤثره. ولی نباید بیشتر از 10 روز ازش استفاده کرد، چون ممکنه سمی باشه.

آب درمانی

آب درمانی در واقع همون فیزیوتراپی در استخره. بجای اینکه با وزنه تمرین کنین، از مقاومت آب واسه فیزیوتراپی استفاده می کنین. تحقیقات نشون دادن که آّب درمانی درد کمر رو خیلی کم می کنه. تو یه تحقیق که در سال 2013 انجام شد، افراد بزرگسال که بیشتر ساکن بودن، در آزمایشی به مدت دو ماه، 5 بار در هفته آب درمانی شدن و در آخر کمردرد اونا کم شد و کیفیت زندگی اونا بالا رفت. در تحقیق دیگری مشخص شد که آب درمانی به بانوان بارداری که کمردرد دارن هم کمک می کنه.

تای چی

این فرم آهسته از ورزشای رزمی چینی هم می تونه واسه درمان کمردرد مؤثر باشه. در مطالعه ای که در کالج روماتولوژی آمریکا در سال 2011 انجام شد، آدمایی که دو بار در هفته به مدت 10 هفته، جلسات 40 دقیقه ای تای چی داشتن، در اندازه 0 تا 10، به انداز 1.3 از شدت درد اونا کم شد.

فوت وفن الکساندر

این فوت وفن یه جور از فیزیوتراپیه که پزشکان به بیماران یاد میدن تا مریض در فعالیتای روزانه اش حالت بدنش رو اصلاح کنه و اینجوری تنش و استرس عضلانی اون کم بشه. تو یه تحقیق دیگه مشخص شد که آدمایی که درسای فوت وفن الکساندر رو می گذرونن، بهبودهای بلندمدتی داشته و درد اونا آرامش پیدا میکنه و در کل کیفیت زندگی اونا بهتر می شه.

پیلاتس

وقتی از کمردرد رنج می برید، خیلی راحت وسوسه میشین تا ورزش رو کنار بذارین، ولی باید خودتون رو مجبور کنین که به ورزش و تمرین ادامه بدین. پیلاتس گزینه بسیار خوبیه. در تحقیقی که در سال 2014 انجام شد و در مجله اروپائی پزشکی توانبخشی جسمی چاپ شد، محققان به این نتیجه رسیدن که مریضایی که از کمردرد طولانی رنج می برن و به مدت شش ماه 5 ساعت در هفته پیلاتس کار می کنن، بهبود و کاهش درد کمر و در کل بهبود سلامت روانی بیشتری دارن. این وسط آدمایی که غیرفعال می مانند درد کمرشون بدتر می شه. در تحقیق دیگری ثابت شد که دو جلسه کلاس پیلاتس یا کلاسای ورزشی دیگه در هفته به مدت شش ماه، کمردرد رو آرامش میده و کیفیت زندگی رو بالا می بره.

جمع آوری سلامت اکاایران