7 دلیل خوب برای مصرف بیشتر دارچین | تغذیه سالم

  • by

7 دلیل خوب واسه مصرف بیشتر دارچین

7 دلیل خوب واسه مصرف بیشتر دارچین

۷ دلیل خوب واسه مصرف بیشتر دارچین

اگه با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، مشکلات خواب و چیزای دیگه ای به جز اینا مواجه هستین دارچین رو دریابید. این ادویه رو که میشه در بیشتر غذاا و شیرینی جات استفاده کرد، واسه سلامتی بی نظیره.

 در این مطلب ۷ دلیل خوب ارائه می دیم که هر کدامش واسه تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافیه.

 

۱- دارچین واسه مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوبه

دارچین پر از «آلدئید سینامیک» است که یه آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی حساب می شه. این ادویهٔ معطر سیستم ایمنی بدن رو تحریک و تقویت می کنه.

روش مصرف: یه قاشق چای خوری دارچین و دو عدد چوب می خک رو تو یه فنجون آب گرم بریزین. در ظرف رو بپوشونین و اجازه بدین بجوشه.

بعد از روی شعله ورداشته و بذارین به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشه. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنین. هر روز یک تا دو بار از این محلول بخورین تا سرماخوردگیتان درمان شه.

۲- دارچین نفخ رو نابود می کنه

ه مون طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی داره و به خاطر همین از فلور روده مراقبت می کنه. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده رو برطرف میسازن و با نفخ مقابله کرده و اسهال رو رفع می کنه.

 

روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب رو روی ۱ قاشق چای خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف رو بذارین. اجازه بدین به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشه. محلول رو صاف کرده و هر روز ۳ مرتبه (بعد از غذا) از اون بخورین. این کار رو به مدت ۷ تا ۱۰ روز تکرار کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که زیاده روی نکنین.

مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز اندازه قند خون رو در افراد گرفتار به دیابت نوع ۲ به اندازه ۱۸ تا ۲۹ درصد کم می کنه

۳- دارچین انرژی زا هستش

دارچین روی جسم و روح ما اثر گذاشته و انرژیمان رو بالا می بره. به خاطر همین اگه احساس خستگی و مریضی می کنین به سراغ دارچین برید.

روش مصرف: روی ۱۵۰ میلی گرم آب یه قاشق چای خوری پُر پودر دارچین بریزین. در ظرف رو گذاشته و اجازه بدین به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشه. وقتی که احساس خستگی فیزیکی می کنین از این محلول بخورین.

می تونین به مدت ۱۰ روز از این نوشیدنی دارچینی واسه رفع احساس خستگیتان استفاده کنین. اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اندازه دارچین رو بیشتر نکنین.

 

۴- دارچین اندازه تری گلیسیرید و کلسترول رو پایین می آورد

دارچین اندازه گلیسمی خون رو پایین می آورد و به خاطر همین اندازه کلسترول خون و تری گلیسیرید رو کم می کنه. یافته های یه تحقیق پاکستانی نشون میده مصرف روزانهٔ ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز اندازه تری گلیسیرید رو ۲۳ تا ۳۰ درصد و اندازه LDL رو به اندازه ۷ تا ۲۷ درصد کم می کنه.

روش مصرف: روزانه یه قاشق چای خوری دارچین رو به شکلای جور واجور غذاهای خود اضافه و بخورین.

۵- دارچین با پیری مقابله می کنه

دارچین شامل اندازه زیادی تانینه که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی داره و به خاطر همین با رادیکالای آزادی که باعث پیری سلولا می شه مقابله می کنه.

روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای خوری به غذاهای خود اضافه کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در مصرف دارچین هم دچار زیاده روی نشده و بیشتر از ۱ قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنین.

یافته های یه تحقیق پاکستانی نشون میده مصرف روزانهٔ ۱ تا ۶ گرم دارچین

به مدت ۴۰ روز اندازه تری گلیسیرید رو ۲۳ تا ۳۰ درصد و اندازه LDL رو به اندازه ۷ تا

۲۷ درصد کم می کنه

۶- دارچین اندازه گلیسمی رو پایین می آورد

دارچین با افزایش گلیسمی بعد از خوردن غذا مقابله می کنه و به خاطر همین باعث می شه افراد دیابتی واسه خوردن غذا کمتر دچار مشکل شن.

یافته های یه تحقیق پاکستانی که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته نشون میده مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز اندازه قند خون رو در افراد گرفتار به دیابت نوع ۲ به اندازه ۱۸ تا ۲۹ درصد کم می کنه.

روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنین.

۷- دارچین اشتها رو زیاد می کنه

دارچین تحریک کنندهٔ غدد بزاق و غشای مخاطی معده حساب می شه. این ادویهٔ معطر تشکیل شده از یه ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیکه که در حالت عادی اشتا رو زیاد می کنه.

روش مصرف: ۱ قاشق چای خوری دارچین رو در ۱۵۰ میلی لیتر آب ریخته و اجازه بدین به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشه. محلول رو صاف کرده و هر روز دو مرتبه نیم ساعت قبل از غذا بخورین.

این نوشیدنی واسه وقتی که احساس بی اشتهایی می کنین موثره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مصرفتون بیشتر از میزانی که پیشنهاد شده نباشه .

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *