در حال بارگذاری...
تندرستی - پزشکی

7 راز لاغری با خوردن صبحانه‌ی خوب | چاقی

7 راز لاغری با خوردن صبحونه خوب

وقتی که می خواین لاغر شید، منظورمون در حد یکی دو کیلو هست نه در حد ده دوازده کیلو، اولین کاری که باید بکنین اینه که اهمیت صبحونه رو دریابید.

هیچ وقت از هیچ وعده غذایی صرف نظر نکنین و یادتون باشه که حتماً صبحونه بخورین. به خاطر این که اولین وعده غذایی بعد از چندین ساعت گرسنگیه و بدن واسه شروع روز کاری خود نیاز به انرژی داره. شما که نمی خواین سلامتیتان به خاطر خوش اندام شدن به خطر بیفته؟ پس هر کاری رو با اصول درست اون انجام بدین. در این مطلب هفت روش لاغری با تکیه بر اصول درست صبحونه خوردن ارائه می دیم. با ما همراه باشین.

 

حفظ تعادل از همه چیز مهم تره

یه صبحونه کامل و خوب از پروتئین، میوه و دانه های کامل تشکیل می شه. این مواد غذایی ترکیب فوق العاده ای هستن که هم سالم بوده و هم این که اجازه نمی دن تا چند ساعت بعد گرسنه تون شه. متأسفانه خیلی از ما یا از صبحونه بیخیال میشیم و یا این که به خوردن کیک، کلوچه و یا یه پیاله از غلات آماده صبحونه اکتفا می کنیم. باید بدونین که مثل این مواد غذایی پر از گلوسیدهایی (قند) هستن که به سرعت قند خون رو بالا می برن و بعد از چند ساعت از خوردن صبحونه باعث سقوط آزاد اون می شن واسه هم در به در دنبال خوراکی خواهید گشت. واسه این که قند خونتون ثابت بمونه و کمتر احساس دل ضعفه و گرسنگی داشته باشین بهتره تعادل غذایی تون رو رعایت کنین و واسه صبحونه پروتئین، میوه و غلات کامل (نون کامل یا همون نون سبوس دار) بخورین.

 

به جای قهوه چای سبز بخورین

چای سبز رو چای سلامتی بدونین. علاوه بر این که این نوشیدنی خوشمزه خواص زیادی واسه مراقبت از قلب نازنینتان داره بلکه می تونه به خوش اندامی و لاغری هم کمک کنه. یافته های یه تحقیق آمریکایی نشون میده که یه فنجون چای سبز سرعت کالری سوزی رو بالا می بره و هم اینکه باعث می شه که بدن شما با شتاب بیشتر از چربیای مصرفی استفاده کنه. اگه عادت دارین واسه صبحونه قهوه بخورین بهتره چای سبز رو جانشین اون کرده و از خواص اون بیشتر از قبل استفاده کنین.

 

غلات صبحونه ی خونگی جفت و جور کنین

غلات صبحونه ای که با مارکا و طعمای مختلفی به فروش می رسن پر از قند و چربی هستن. به خاطر همین هم این قند و چربی اضافی به مرور در بدنتون جا خوش کرده و باعث چاقیتون می شه. به خاطر همین بهتره خودتون دست به کار شده و غلات صبحونه درست کنین. واسه این کار دو فنجون بلغور جو دو سر رو با یه فنجون میوه و دانه های خشک و هم اینکه کمی شکر قهوه ای مخلوط کنین. موادتان رو به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر بذارین و اونو داخل یه ظرف در بسته نگهداری کنین.

یه فنجون شیر رو جانشین قهوه لاته بکنین

کافه لاته یا قهوه لاته یه جور نوشیدنی درست شده از قهوه س که از ترکیب قهوه اسپرسو با شیر جفت و جور می شه. واسه جفت و جور اون قهوه اسپرسو رو با شیر داغ ترکیب کرده و رویش رو با کف شیر می پوشونن. پیشنهاد می کنیم اگه می خواین چند کیلو وزن کم کنین نوشیدنی محبوبتون رو با یه فنجون شیر کم چرب تاخت بزنین. با همین کار ساده روزانه 100 کالری کمتر دریافت می کنین. از این گذشته خودتون رو از میل شدید مصرف قند دور کردین و قند خونتون هم ثابت می مونه.

 

صبحونه کامل به معنی پرخوری نیس

مواد غذایی همیشگی صبحونه رو از یاد ببرین. کی گفته که واسه صبحونه حتماً باید غلات، تخم مرغ، آب پرتقال و کیکای صبحونه رو با هم بخورین. یکی از منابع پروتئین مانند پنیر یا تخم مرغ انتخاب خوبیه. نون کامل به عنوان غلات بهترین گزینه س. همون صبحونه سنتی ایرونی خوبه. یعنی نون، پنیر، گردو و البته چای و ً چای سبز. بعضی وقتا واسه تنوع تخم مرغ بخورین. در هر حال لازم نیس به بهونه داشتن یه صبحونه کامل همزمان چند

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس