7 راز لاغری برای سال جدید | چاقی

  • by

 
همه ی ما در زندگی مون لیستی از کارای نکرده داریم که واسه انجامشون همیشه امروز و فردا می کنیم. در واقع همه ی ما «فردا» ها یا «هفته ی آینده» هایی داریم که هیچوقت فرا نمی رسند و ما بازم کار امروز رو به فردا می سپاریم. شایدً برنامه ی لاغر شدن هم یکی از همون کارهاییه که عملی کردن اون رو به فرداهای نیامده می سپارید. اما وقتی که سال، نو می شه و طبیعت و زندگی جون دوباره می گیرد بهترین زمان واسه اجرایی کردن برنامه ی کاهش وزن است. حالا که سال جدید شده 7 پیشنهاد داریم که به شما کمک می کنه قدم موثری در جهت خوش اندامیتان وردارین. با ما همراه باشین.
١- به طور مرتب غذا بخورین
باور کنین لب به غذا نزدن چاره ی کار نیس. صرف نظر کردن از وعده هایی غذایی اثر منفی روی متابولیسم یا همون سوخت و ساز بدن می گذارد. می دونین اگه بدنتون رو از مواد غذایی محروم کنین چه اتفاقی می افتد؟ بدن آینده نگری می کنه و واسه روز نکنه کلی چربی اضافی ذخیره می کنه. به جای اینکه خودتون رو از خوردن محروم کنین، وعده های بیشتر و مغذی تر و البته با حجم کمتری بخورین. اگه دقیق تر بگیم باید هر 3 ساعت یه بار غذا و یا میان وعده ی سبک بخورین و بعد از ساعت 7 شب دیگه چیزی نخورین. چون بعد از این ساعت متابولیسم بدن کندتر می شه به خاطر همین هم بدن کالری کمتری می سوزوند.
٢- پیمانه ها کوچیک می شن
مشخصه هر وقت حجم غذایی که می خورید رو کاهش دید وزنتون هم کاهش پیدا می کنه. تقریباً از 40 یا 50 سال پیش حجم غذایی که در رستوران ها و جاهای جور واجور سرو می شه بیشتر شده و بیشتر مردم هم نسبت به اون سال ها چاق تر شده ان. عادت کنین تا اندازه ی پیمانه ها رو کوچیک تر کنین. در بشقاب های کوچیک تر غذا بکشین و تلاش کنین به جای محروم کردن خود از خوردن، کمتر بخورین و میان وعده های سالم رو جانشین هله هوله کنین.
٣- رژیم های شوک آور تعطیل
رژیم های لاغری این حس رو ایجاد می کنن که تغذیه و غذا خوردن دشمن ما هستن. این فکر رو از سرتون بیرون کنین. غذا خوردن دشمن ما نیس. مواد غذایی جور واجور منبع دریافت مواد مغذی و سالم ماندنه. اشتباه نکنین. رژیم های یویویی یعنی اینکه همیشه چاق و لاغر شید دشمن قسم خورده ی سلامتی ما هستن. وقتی که یهویی اندازه مواد غذایی مصرفی روزانه تون رو خیلی کم می کنین بدن واسه تأمین نیازای خود متابولیسم اش رو کندتر می کنه تا بهتر بتونه انرژی ذخیره کنه. در نتیجه روند لاغری هم کنه تر و مشکل تر می شه.به جای اینکه خودتون رو از خوردن محروم کنین، وعده های بیشتر و مغذی تر و البته با حجم کمتری بخورین
۴- به مغزتون فرصت بدید
آروم تر غذا بخورین. تند تند غذا خوردن یکی از عوامل چاقی است. به خاطر اینکه مغز نیم ساعت وقت می خواهد تا فرمون سیری رو صادر کنه. یعنی اینکه شما سیر شده اید و معده تون پر شده اما مغز کمی بعدتر سیگنال های سیری رو ارسال می کنه. به خاطر همین وقتی که شما تند و تند لقمه ها رو می بلعید از سیر شدنتون غافل می شید. این می شه که بیشتر از نیازتون می خورید و چاق تر می شید. بین هر لقمه ای که به دهن می برید قاشق و چنگال رو داخل بشقابتان بذارین. لقمه رو با دقت و آرامش بجوید و دوباره قاشق رو وردارین.
۵- در یخچال و گنجه ها چه خبره؟
یخچالتان رو تفتیش کنین: چه می ببینن؟ چند شیشه سس مایونز، باقیمونده ی پنیر، شیرینی خامه ای، باقیمونده پیتزا؟ حالا کابینت ها رو باز کنین. وضعیت چطوره؟ اینجا هم پر از پفک، چیپس، بیسکوییت، کیک و کلوچه س؟ با خودتون رو راست باشین. اگه به راستی یخچال و گنجه هاتون پر از مواد غذایی چرب، شیرین و پرکالری باشه امیدی به لاغریتان نداشته باشین. همه ی این مواد غذایی رو از آشپزخانه تون دور کنین. هله هوله ها و مواد غذایی آماده و صنعتی دوست تناسب اندام شما نیستن.
۶- کمی وزش کنین
اگه همیشه مهمانی می روید و کلاً خودتون هم می دونین که آدم پرخوری هستین باید بدونین که در طول روز زمان کافی واسه کالری سوزی دارید. به خاطر همین نقش ورزش پررنگ تر می شه. ورزش با ورزیده کردن عضلات، وزن رو پایین نگه می داره و زیبایی ظاهری شما رو بیشتر می کنه. یعنی اینکه خوش اندام تر و خوش فرم تر می شید. واسه اینکه به وزن و اندام ایده آل تون برسین هم باید اندازه کالری های دریافتیتان رو کم کنین و هم اینکه ورزش کنین.
٧- باید دلیل پرخوریتان رو کشف کنین
کمی فکر کنین. با خودتون رو راست باشین و دلیل پرخوری هاتون رو جستجو کنین. وقتی که خیلی استرس دارین و یا حوصله تون سر رفته به سراغ مواد غذایی می روید؟ به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بعضی وقت ها زیاده روی در خوردن منشأ هورمونی داره. مثلا تغییرات هورمونی ایجاد شده قبل از عادت ماهانه خانوم ها باعث می شه که بیشتر خانوم ها میل زیادی به مصرف مواد غذایی شور یا شیرین داشته باشن. علت دیگه پرخوری نقش احساسات و عواطفه. بعضی افراد وقتی که دپرس هستن بیشتر می خورند. از طرف دیگه در دوره ی ناراحتی و افسردگی معمولاً فعالیت بدن هم کم می شه. به خاطر همین هم احتمال چاقی و اضافه وزن بالا می رود. در این گونه مواقع اول به فکر رفع ناراحتی، اضطراب و استرس های خود باشین. اعتیاد به مواد غذایی راه حل مناسبی واسه تغییر حال و هوایتان نیس.
منبع : salamatnews.com

جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری به وسیله بخش مقالات مخصوص چاقا سایت آکا
  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *