در حال بارگذاری...
تندرستی - پزشکی

7 راه آسان برای کاهش وزن

: 7 راه آسون واسه کاهش وزن

: ۷ راه آسون واسه کاهش وزن

کاهش وزن کار ساده ای نیس و اتفاقا می تونه بسیار استرس زا باشه. بیشتر افراد هم به خاطر نبود رعایت رژیم غذایی مناسب و یا تمرین کافی قادر به کاهش وزن نیستن. دلیلش البته روشنه: دنبال کردن یه رژیم غذایی پیچیده و انجام فعالیتای بدنی بیشتر، کاری غیر قابل تحمل هستش! قرار نیس شما حتما از رژیم غذایی سرسختانه ای پیروی کنین و تمرینای سخت ورزشی رو انجام بدین. راه های آسون تر و کم دردسرتری هم واسه کاهش وزن وجود دارن. کافیه تغییرات ظریف و کوچیکی رو در زندگی تون پیاده کنین تا با چربیای اضافه خداحافظی کنین. در ادامه، هفت روش کم دردسر واسه کاهش وزن رو بخونین:

به جای کم کردن غذا در رژیم غذایی تون، تلاش کنین غذاهای سالم تری رو به اون اضافه کنین. واسه نمونه، غذاهای سالمی مانند آب میوه، شکلای جور واجور لوبیا، میوه های خونواده گیلاس و چیزای دیگه ای به جز اینا راه به رژیم غذایی تون بذارین. علاوه بر میوه ها، از سبزیجات مورد علاقه تون هم بیشتر و بیشتر استقبال کنین. البته یادتون نره که هنگام اضافه کردن میوه ها و سبزیجات، حواستون به سقف کالری مصرفی هم باشه.

دومین راه واسه کاهش وزن : از غذاهای کم کالری استفاده کنین

بهترین راه واسه کم کردن کالری دریافتی، به کار گیری گزینه های غذاهایی با کالری کمتره. مثلا همون پیتزای همیشگی تون رو این بار با پنیر کم چرب درست کنین. قدم دیگه در کنار کاهش کالری مصرفی، افزایش فیبر دریافتیه.

سومین راه کاهش وزن : فیبرها واسه لاغری مناسبند

فیبرها واسه تحت نظر داشتن همیشه کالریا بسیار مفیدن. کافیه یه فنجون آرد گندم به خمیر پیتزا اضافه کنین یا از فلفل دلمه ای در غذاهایتان استفاده کنین. مصرف مشروبات الکلی واسه لاغری مضره.

چهارمین راه کاهش وزن : زیاد آب بخورین

آب یکی از عناصر حیاتیِ کاهش وزنه. مصرف زیاد آب باعث تقویت بدن می شه. هم اینکه نوشیدن یه لیوان آب هنگام صبح به کمک دستگاه گوارش تون میاد. علاوه بر اون، مصرف آب به شما کمک می کنه تا حجم کمتری از غذا رو دریافت کنین: مصرف آب قبل از غذا باعث می شه کمتر احساس گرسنگی داشته باشین، پس در آخر کالری کمتری رو دریافت می کنین. مصرف بیشتر آب اصلا واسه سلامتی شما مضر نیس، پس تا می تونین آب بخورین.

پنجمین نکته واسه کاهش وزن : اهمیت اندازه!

می دونستین اندازه بشقاب، کاسه و لیوان شما در کاهش وزن تاثیر داره؟! شما می تونین حجم غذای مصرفی رو با تغییر اندازه ظرف غذاتون، کنترل کنین. مثلا فرض کنین که در بشقابی بزرگ مقداری غذا کشیده اید، اما در آخر حس می کنین هنوزم جا دارین و گرسنه اید. اما مصرف غذای کم در ظروف کوچیک تر باعث می شه تا شما رضایت بیشتری از غذا داشته باشین، چون ذهن تون این جوری فکر میکنه که یه بشقاب پر غذا خوردین!

در ظرفای کوچکتر غذا بخورین، این کار تاثیر روانی روی مغز داره. بهتره اول به بحران کاهش وزن و بعد به چگونگی حفظ اون فکر کنین. دقیق شدن و فوکوس کردن روی یه هدف به شما کمک می کنه تا نتیجه مطلوب رو سریع تر به دست بیارین.

ششمین نکته واسه کاهش وزن : نگران ورزش کردن نباشین

احتیاجی نیس تا تمرینای سخت فیزیکی رو دنبال کنین؛ کافیه فعالیتای فیزیکی کوچیک رو در برنامه های روتین خود بذارین. واسه نمونه، فعالیتایی به طور کامل ساده مثل کمی رقصیدن یا پیاده روی تند هم بسه.

اگه از عنوان “تمرین کردن یا ورزش کردن” ترس دارین، پس بهتره نام اونو تو ذهن خودتون تغییر بدین. شما واسه کاهش وزن نیاز دارین تا کالری بیشتری بسوزونین و این مهم از راه هر نوع فعالیت فیزیکی بدست میاد. اگه عاشق دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری هستین، پس بهتره اونو مرتب دنبال کنین. اصلا احتیاجی نیس نگران ورزش کردن باشین؛ فقط کافیه ذهن تون رو منعطف به انجام فعالیت فیزیکیِ مورد نظرتون کنین. ورزشی که دوست دارین رو انجام بدین؛ نیاز به تمرینای غیر قابل تحمل نیس.

هفتمین راه کاهش وزن : پیاده روی کنین

پیاده روی در هوای خوب، همون چیزیه که همه دوستش دارن. پیاده روی با سرعت آهسته باعث می شه همیشه سالم و سلامت باقی بمونین. اگه می تونین پیاده روی رو در برنامه روزانه تون جای بدین حتی اگه راه مناسب پیاده روی سر راهتون وجود نداره! مثلا خودروی تون رو در پارکینگ پارک کنین و کمی همون جا قدم بزنین.

همین سبک فعالیتای بدنیِ روزمره به کمکتون میاد. اگه جلوی خونه تون درختان زیادی هست، می تونین برگای ریخته شده درختان رو دستی جمع کنین. پیاده روی تا مرکز خرید و کارایی مثل این رو هیچوقت از برنامه روزانه تون حذف نکنین.

جمع آوری : iranstyle.ir

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس