7 راه برای جوان نگاه داشتن مفاصل

  • by

: 7 راه واسه جوون نگاه داشتن مفاصل

:  

با افزایش سن درجاتی از آرتروز همه افراد رو تهدید می کنه. اما نوع و روش زندگی هم در ایجاد و کندی روند پیشرفت آرتروز نقش مهمی داره. رعایت این 7 نکته باعث می شه مفاصل کمی دیرتر دچار آرتروز شن.

 

1- خود رو کمی سبک کنین.
زیاد شدن وزن باعث افزایش آرتروز و دردهای مفصلی می شه پس با کم کردن فشار رو روی مفاصل کم کنین. با کم کردن از وزن اضافی مفاصل زانو، ران بار کمتری رو تحمل می کنن و دیرتر دچار فرسایش می شن.

2- رژیمی واسه آرامش آرتروز تلاش کنین در انتخاب غذا کمی بیشتر دقت کنین و حوصله به خرج بدین. رژیم غذایی پر از غلات و حبوبات سبزیا و میوه های تازه و ماهی و رژیمی بدون چربیای جامد و قند به حفظ سلامت مفاصل شما کمک می کنه.

3- ورزش کنین.
اما از نوع ملایم انجام ورزشایی که فشار زیاد به مفاصل وارد نکنه می تونن دلیل کشیدگی عضلات دور و بر مفاصل شه و به حفظ سلامت مفاصل کمک کنه. ورزش کردن باعث خلاص شدن اندورفین به بدن می شه و افسردگی رو کاهش داده و باعث می شه شما احساس بهتری داشته باشین.
 
4- مفاصل رو در ورزش شرکت بدین.
بعضی وقتا ما تمایل داریم که فقط بعضی از اندامای مون رو ورزش بدیم اما لازمه که مفاصل بدن رو هم در طیف کوچیکی جنب و جوش بدیم. اگه مفاصل شما سخت و دردناکه اول با یه ارتوپد مشورت کنین و بعد از اون در مورد ورزشای خاص مفصلی سوال کنین.

5- نشستن درست رو بیاموزید.
داشتن وضعیت درست هنگام نشستن به حفظ سلامت کمر و مفاصل شما کمک زیادی می کنه. تغییر وضعیت بدن و جابه جایی واسه بدن باید به راه درست انجام بشه.

6- اتاق راحت داشته باشین.
تختخواب و مبلمان خونه شما نباید موجب ناراحتی شما شه تختخواب شما باید به طور کامل طبی بوده و صندلی مخصوص تون باید محلی واسه قرار دادن پاهای تون داشته باشه.

7- هنگام بلند شدن مراقب باشین واسه کاهش فشار روی مفاصل کوچیک هنگام بلند شدن از مفاصل بزرگ کمک بگیرین. از بلند کردن کیف و چمدون سنگین دوری کنین و تلاش کنین به جای حمل کیف از کوله استفاه کنین. به جای نگه داشتن وسایل خود با انگشتان بیشتر از کف دست خود کمک بگیرین.
 
منبع : salamatiran.com

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *