در حال بارگذاری...
تندرستی - پزشکی

7 راه ساده برای داشتن یک شکم صاف

:
7 راه ساده واسه داشتن یه شکم صاف

:

ماهنامه دیده بان – ترجمه از بهناز حکیمانه: کم کردن چربیای شکم شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی باشه که ما با اون مواجه میشیم وقتی که تصمیم به وزن کم کردن دارین. وقتی که چربی در قسمتای جور واجور بدن شروع به کم شدن می کنه شکم یکی از مشکل ترین قسمتا واسه چربی سوزیه چون تلاش زیادی رو می خواد و اراده قوی رو نیاز داره.

با اینکه رژیم و تمرینای ورزشی می تونه به طور قابل توجه ای از چربی شکم شما کم کنه یه راه حل عالی اینه که موارد دیگه رو هم به تمرینات تون اضافه کنین و یادتون باشه که می تونه به شما در دادن یافته های بهتر در مدت زمان کمتر کمک کنه. حذف چربی شکمی بسیار مشکله چون شکم دقیقا قسمتیه که تموم چربیا تمایل به جمع شدن در اون نقطه رو دارن. تمایل و میل شدید شما به غذا و فراموش کردن رژیم تون یا بقیه خطاهایی که شما انجام می دید می تونه نتیجه ماه ها و هفته ها تلاش شما رو واسه چربی سوزی پایان بده. به خاطر این ما باید به رژیم خود به فکر باشیم و واسه رسیدن به یافته های مطلوب از راه های متفاوتی استفاده کنیم.
1- نوشیدن آب به همراه لیمو
نوشیدن آب به همراه لیمو با معده خالی راه حل بسیار خوبیه. آب لیمو تونیک بسیار خوبیه و سم زدایی و چربی سوزی بدن کمک می کنه. هم اینکه منتهی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شه. لیمو فرآورده ایه که نباید از اون غافل شید.
لیمو رو با آب مخلوط کنین و به اون کمکی نمک اضافه کنین و هر روز صبح با معده خالی اونو بخورین.
2- از برنج سفید دوری کنین
برنج سفید فرآورده ایه که می تونه باعث زیاد شدن وزن بدن و چربیای شکمی شه. تلاش کنین که برنامه غذایی شما شامل موارد زیر باشه:
گندم، نام سبوس دار، دانه های کامل، جو دوسر و کوینولا که درواقع این گیاه از تیره غازپایانه و دارای گلای سبزرنگ کوچکه که سرخ پوستان آمریکای جنوبی ازش استفاده می کنن و درواقع این گیاه یکی از غذاهای خوب تصفیه شده که هیچ کلسترولی نداره و به چربی در بدن هم تبدیل نمی شه و خیلی راحت هضم می شه و مزه بسیار خوبی داره. غذای بسیار خوبی واسه زن حامله ایه که از کم خونی یا دردهای شکمی رنج می بره. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین شامل هیچ نوع گلوتنی نیس.
3- میوه و سبزی بیشتر استفاده کنین

یه رژیم خوب واسه کاهش وزن و کم کردن چربیای شکم باید شامل مقادیر مناسب میوه ها و سبزیجات باشه. از مصرف غذاهای فرآوری شده اکیدا دوری کنین. این غذاها شامل سوسیس، کالباس، پیتزا و شکلای جور واجور سسا  و همبرگر غذاهای کنسروی و… است. از فرآورده ها و کالاهایی استفاده کنین که ارگانیک هستن. میوه و سبزی رو باید خام استفاده کنین اونا رو می تونین به تنهای یا در سالاد یا به صورت آبمیوه و نوشیدنی استفاده کنین.
خوردن غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده به عنوان مانعی واسه داشتن یه شکم تخت حساب می شه. واسه کاهش چربی شکمی خیلی با اهمیته که از خوردن گوشتای فرآوری شده یا غذاهای کنسروی یا آردهای سفید دوری کنین که درواقع شامل کالری بالایی هستن.
4- آب بیشتری بخورین
نوشیدن آب بدن شما رو هیدراته کرده و متابولیسم رو فعال می سازه و حذف فرآورده ای مضر رو از بدن زیاد می کنه. به طور ایده آل شما باید بین 1.5 تا 2 لیتر آب در طول روز بخورین. نوشیدن 2 لیتر تو یه لحظه نمی تونه اینجور منفعتی رو داشته باشه و حتی می تونه واسه بدن شما مضر و خطرناک هم باشه
5- ادویه بیشتری استفاده کنین

شاید باور اون سخت باشه ولی ادویه جات مکملای بسیار عالی واسه چربی سوزی و واسه طرح رژیم شمان. اونا واسه کاهش وزن مناسب هستن، ادویه های معمولی مثل دارچین، زنجبیل یا یه جور فلفل هندی می تونن متابولیسم شما رو فعال کرده و امتیازات زیادی واسه سلامتی شما داشته باشن. در آخر اودیه ها باعث کاهش قند خون شده و به شما کمک می کنن دیابت نگیرید.
6- شکر نخورین
به کار گیری شکر باعث افزایش چربیای دور شکم مثل یه کمربند می شه و دور کمر شما رو زیاد می کنه.
7- سیر خام بخورین

با اینکه طعم و مزه و بوی سیر خام مطلوب نیس ولی پیشنهاد ما به شما اینه که سیر خام بخورین.
خوردن سیر خام در هر روز باعث پشتیبانی از رژیم شما می شه و چربی سوزی رو راحت تر می کنه.
بین 2 تا 8 حبه سیر خام در هر روز استفاده کنین و اونو با یه لیوان آب همراه کنین. این روند می تونه به چربی سوزی کمک کرده و گردش خود رو بهتر کنه.

منبع : برترینا

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس