در حال بارگذاری...
تندرستی - پزشکی

7 راه موثر پیشگیری از سردرد و میگرن

: 7 راه موثر پیشگیری از سردرد و میگرن

 

الکساندر ماسکوپ مدیر مرکز سردرد نیویورک در منهتن میگه: این 7 درمان مهم ترین قدم هاییه که باید ورداشته شه. این روش ها با عادی ترین نوع سردردها مقابله می کنه و از همون لحظه شروع درد، ازش جلوگیری می کنه.

 

وقتی سردردتان زندگی روزمره تون رو دچار مشکل می کنه، وقت اون هستش که با دکتر خود مشورت کنین. اما در عین حال، این روشای درمان بدون نسخه اما بسیار موثر رو امتحان کنین.

 

ورزش کنین

 

 

دکتر ماسکوپ میگه ورزشای قلبی عروقی ( هر نوع فعالیتی که ضربان قلب شما رو زیاد می کنن و به چربی سوزی و تناسب اندام و ایستادگی بدن کمک می کنن) منظم، در نصف بیماران  منتهی به کاهش  میگرن، سردرد و سرگیجه می شه. وقتی ورزش می کنین، بدن اندروفین (اندورفینا (Endorphins) یا مسکنای طبیعی بدن موادی هستن که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می شن و اثر اصلی اونا آرامش درده. اندورفینها که مرفین طبیعی بدن میگن واقعا بسیار مثل مخدرها – مانند مرفین و دیگه مشتقات تریاک – عمل میکنن و تولید اونا در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای فلفلی، احساس عشق و بالاترین درجه لذت جنسیه.) بیشتری تولید می کنه که موجب توقف سنسورهای درد در شما می شه.  هم اینکه ورزش استرسای  عادی در سردرد رو هم برطرف  می کنه.

 

اون میگه سه بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت به تمرینات قلبی عروقی ملایم مثل دویدن آروم یا دوچرخه سواری بپردازید. واسه جلوگیری از افزایش سردرد و میگرن، از تمرینات شدید دوری کنین. ضربان قلب خود رو زیر 150 بار در دقیقه نگه دارین و اگه نمایشگر امتحان ضربان قلب ندارین، باید در طول تمرین بتونین با بینی نفس بکشین. بعد از حدود دو هفته، سردرد شما مرتباً کمتر می شه.

 

سبزیجات برگ سبز و آجیل استفاده کنین

 

 

به گفته دکتر ماسکوپ کمبود منیزیم می تونه شدیدا میگرن دامن بزنه. این شرایط در امریکا بسیارشایعه: براساس آمار دپارتمان کشاورزی امریکا، بیشتر از نصف جمعیت بزرگسال، کمتر از 400 میلی گرم نیاز روزانه منیزیم مصرف می کنن.

 

واسه جذب بیشتر منیزیم بطور طبیعی از اسفناج، برگ چغندر، بادام، بادام هندی، و آجیل برزیلی استفاده  کنین که همه شامل بیشتر از 70 میلی گرم مواد معدنی در هر وعده  هستن. اونم اینکه مکملای منیزیم مثل Migralex  رو پیشنهاد می کنه: مصرف روزانه 400 میلی گرم اکسید منیزیم می تونه کمک کنه که سردرد شما بعد از دو هفته کم کم پنهون شه.

 

مصرف قهوه رو کم کنین

 

 

همه کسائی که به قهوه معتادند، می دونن، ترک کافئین می تونه موجب سردرد وحشتناکی شه. نه فقط حذف این نوشیدنی از صبحونه میتونه موجب سردرد شه بلکه  آدمایی که صبحا قهوه می خورن، در واقع از سردرد بعد از ظهرشان هم جلوگیری می کنن.

 

راه حل: مصرف خود رو به 8 اونس در روز (حدود 226 گرم) کم کنین، پس نداشتن قهوه تو یه روز واسه بدنتون به معنی از دست دادن یه وسیله تنظیم کننده بزرگ واسه سیستم بدنتون نیس.8  اونس مقدارکمیه. دکتر ماسکوپ میگه یواش یواش مصرف خود رو کم کنین و تلاش کنین اونو به یه فنجون در هفته کم کنین تا به مقدار 8 اونس برسین.

 

خواب کافی داشته باشه

 

 

ماسکوپ میگه کم کردن حتی مقدار خیلی کم از اندازه خواب کافی روزانه می تونه سردرد روز بعد رو به همراه داشته باشه. نبود بستن چشما و خواب کافی مغز رو نسبت به عوامل ایجاد کننده میگرن و سردرد مانند چراغای روشن و سر و صداهای بلند مغز رو حساس تر می کنه. هدف، داشتن دست کم 7 ساعت خواب شبونه و ثابت بودن این برنامه حتی در تعطیلات آخر هفته س. اگه واسه خوابیدن مشکل دارین با یه دکتر مشورت کنین.

 

مدیتیشن انجام بدین

 

 

انجام مدیتیشن واسه پیشگیری از سردرد و میگرن موثره. چون این کار عادی ترین دلیل سردرد یعنی استرس رو نابود می کنه. بهتر با 10 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کرده  و به مرور اونو  به  بیشتر از 30 دقیقه برسونین.

 

گردن خود رو تقویت کنین

 

 

دکتر ماسکوپ میگه ایده انجام تمرینات گردن شاید احمقانه به نظر برسه اما علمی که پشتیبان این نوع درمانه شوخی نیس. فشار به ناحیه گردن – به وجود اومده به وسیله خم شدن روی صفحه گوشی یا نگه داشتن تلفن بین گردن و شونِه – می تونه به عصبای وصل به سر فشار وارد کرده و منتهی به سردرد و میگرن شه. اگه سردرد به دلیل فشار به گردن باشه، درد در ناحیه گردن قبل از سردرد و یا همراه با اون احساس می شه. تقویت عضلات گردن دروهله اول می تونه مانع گرفتگی عضلات شده  و از سردردهای بعدی جلوگیری کنه. اون میگه تمرینات تقویت گردن رو هر روز انجام بدین و آثار بهبودی رو در عرض دو هفته ببینین.

 

زیاد آب بخورین

 

 

 به گفته دکتر ماسکوپ کم آبی بدن یکی از دلیلای عادی سردرده. دلیل اون می تونه این باشه که بدلیل کمبود آب، خون غلیظ تر شده و جریان خون به سمت مغز کم میشه. اون میگه قانون سختی واسه اینکه در روز چند لیوان آب بخوریم موجود نیس و این بیشتر از هر عامل دیگری بستگی به وزن افراد و آب و هوا داره. واسه اطمینان از اینکه آب کافی می خورین، حواستون به رنگ ادرارتون باشه که باید تقریبا روشن باشه، اگه پررنگ بود  بدن شما کم آبه و باید آب بیشتری بخورین.

درمان طبیعی سردرد با 4 روش آسون

عوامل و راه های درمان سردرد موقع ورزش کردن

درمان سردردای شدید با این روش نوین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس