در حال بارگذاری...
تندرستی - پزشکی

7 روش برای کاهش وزن بدون گرسنگی! | رژیم غذایی

 

 

 

 شما می‏ تونید با گذروندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری رو از بین ببرین اما این… ،  کاهش وزن بدون گرسنگی ، کاهش وزن ، در تئوری رو در بخونین

کاهش وزن بدون گرسنگی

کاهش وزن با 2 روش زیر ممکن است:

2- با انتخاب هوشمندانه غذا و کنترل واحدهای غذایی.

در تئوری، شما می‏ تونید با گذروندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری رو از بین ببرین اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا مورد پسند نیس، از طرفی کی می‏ خواهد که فقط با برگ‏ های کاهو زندگی کنه؟ عوضش این 7 روش اگه هر روزه استفاده کرده شن بدون تلاش زیادی به کاهش وزن کمک می‏ کنن.

1- واسه کاهش وزن حرکت دائمی

آدمایی که پاهای شون رو مرتب تکون میدن و یا ایستادن رو به نشستن ترجیح می ‏بدن و کلا خیلی به دور و بر حرکت می ‏کنن روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسائی که همیشه در حالت نشسته هستن، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال می شه.

2- واسه کاهش وزن بیشتر وعده‏های غذایی رو زیر 400 کالری نگه دارین.

تحقیقات بسیاری پیشنهاد می ‏بدن کهمیان وعده‏های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی بذارین و حتی‏المقدر همه رو تو یه اندازه تنظیم کنین. غذا خوردن در فواصل وقتی مشخص با:

سوزوندن اندازه کالری بیشتری بعد از غذا خوردن،

عکس العمل بهتر به انسولین

و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون

همراه س.

وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال داره که دچار گرسنگی بیشتر از اندازه و یا پُرخوری شید.

3- واسه کاهش وزن روزانه 8 لیوان آب بخورین.

آب تنها یه برطرف کننده تشنگی نیس، بلکه ممکنه سرعت متابولسیم بدن رو هم زیاد کنه. نوشیدن 2 لیوان آب سرد اندازه سوخت و ساز بدن رو تا 30 درصد زیاد کرده و اثر اون تا دقیقه باقی می مونه؛ یه سوم این افزایش سوخت و ساز به وجود اومده به وسیله تلاش بدن واسه گرم کردن آبه و بقیه اون به وجود اومده به وسیله تلاش بدن واسه جذب آبه. موقع آب خوردن هیچ کالری دریافت نمی ‏شه اما کالری‏ ها سوزونده می ‏شن دُرست برخلاف وقتی که دیگه نوشیدنیای شیرین رو می‏ نوشیم و کالری اضافی دریافت و حتی ذخیره می ‏شه.

افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کنه تا در طول سال حدود 5/3 کیلوگرم کم کنین.

پس تلاش کنین قبل از وعده‏های غذایی، میان وعده‏ها و قبل از نوشیدن آب میوه‏ها و مایعات شیرین، یه لیوان آب بخورین.

 

4- واسه کاهش وزن  بالا و پایین رفتن از پله‏ ها

بالا رفتن از پله‏ ها، یه عمل واسه تقویت کردن پاها هستش. چون که شما دارین وزن بدن تون رو ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏بدین. اینطوری از هر فرصتی واسه این کار استفاده کنین؛ البته اگه مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و … دارین، قبل از اون با دکتر تون مشورت کنین.

5- واسه کاهش وزن سرعت حرکات تون رو کنترل کنین.

قدرت و شدت کارای روزانه ‏تون رو زیاد کنین. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن کودک تون. یعنی بهتره همه کاراتون رو با جنب و جوش بیشتری انجام بدین.

6- واسه کاهش وزن از کیسه خرید خود، به جای دمبل استفاده کنین.

این که از کسی دیگه بخواین که کیسه خرید و یا چمدون شما رو حمل کنه، فرصت سوزوندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تون رو می گیرین. کیسه‏ های خرید خود رو به صورت متوازن و یه بسته در هر دست حمل کنین. حتی اگه چاره ای ندارین چندین بار طی راه کنین؛ 2 کیسه‏ ی کوچیک تر رو به جای یه کیسه‏ ی بزرگ حمل کنین؛ در این صورت خودتون می‏ تونید بارتون رو جا به جا کنین.

7- واسه کاهش وزن در هر وعده غذایی 4 گرم فیبر بخورین.

یه رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تونه دریافت کالری شما رو بدون این که احساس کمبود کنین کم کنه. تو یه مطالعه مشخص شده زنائی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنن ممکنه 5 برابر بیشتر از زنائی که فیبر بیشتری می خورن، دچار زیاد شدن وزن شن. فیبر از راه مکانیزمای زیر موجب کاهش وزن می شه:

1- سرعت غذا خوردن رو کم می کنه چون به جویدن بیشتری احتیاج داره.

2- سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش رو افزایش می ‏دهد.

3- هورمون ‏های سیری رو بالا می ‏برد.

واسه دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنین که هر کدوم از اونا حدود 4 گرم فیبر رو شامل می‏ شه. در میان وعده های تون از میوه استفاده کنین و اونا رو در دسترس تون بذارین. اینطوری خیلی راحت فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

کاهش وزن, کاهش وزن بدون گرسنگی,کم کردن وزن بدون گرسنگی, گذروندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی, برگ‏ های کاهو, ایستادن, وعده‏های غذایی کاهش وزن, کاهش وزن بدون گرسنگی,

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت
پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس