7 روش دریافت پروتئین بدون چربی اضافه | تغذیه سالم

  • by

7 روش دریافت پروتئین بدون چربی اضافه

چربیای اشباع شده موجود در گوشت قرمز باعث بروز حالت مقاومت سلولا به انسولین می شه. به خاطر همین هم لازمه که از پروتئینای کم چرب استفاده کنین.

مصرف پروتئین در هر وعده غذایی به طور خودبه خود روی اندازه قند خون اثر گذاشته و باعث کاهش اون می شه. پروتئینا هم اینکه شما رو سیر می کنن و اجازه نمی دن کهمیان وعده های غذایی احساس گرسنگی داشته باشین. به خاطر همین هم روند کاهش وزن با سرعت بیشتری انجام میشه.  به نظر بعضی از کارشناسان در صورت دچار شدن به دیابت نباید در مصرف پروتئین زیاده روی شه به خاطر اینکه به کلیه ها فشار میاد. خیلی از آدمایی که به دیابت گرفتار هستن در خطر مریضیای کلیوی قرار دارن.

 

تخم مرغ رو یادتون نره

سال هاست که حرف و حدیث زیادی پشت سر تخم مرغ هست اما باید بدونین که این ماده غذایی یکی از منابع فوق العاده پروتئین هستش. یه عدد تخم مرغ بزرگ پخته شده 7 گرم پروتئین و فقط 2 گرم چربیای اشباع شده داره. البته باید بدونین که واسه دوری از دریافت اسیدهای چرب اشباع شده باید به خوردن سفیده تخم مرغ اکتفا کنین و زرده اونو جدا کنین.

اگه شکایت می کنین که سفیده تخم مرغ که مزه نداره می تونین یه املت با سفیده تخم مرغ درست کنین و به اون اسفناج اضافه کنین. در این صورت هم فیبر دریافت می کنین، هم پروتئین و هم آهن. یافته های تحقیقات نشون میده آدمایی که واسه صبحونه تخم مرغ و نون میل می کنن در مقایسه با آدمایی که پنیر خامه ای می خورن کمتر احساس گرسنگی کرده و در طول روز هم کالری کمتری دریافت می کنن.

درسته که تخم مرغ شامل اندازه زیادی کلستروله اما یافته های تحقیقای زیاد نشون میده که این کلسترول جزو چربیای اشباع شده و نه کلسترولای غذایی که باعث افزایش کلسترول خون می شن.

بیشترین حد هفته ای دو مرتبه گوشت قرمز بخورین

گوشت قرمز شامل چربیای اشباع شده و یافته های یه تحقیق نشون میده هر چی خانومای گرفتار به دیابت نوع 2 گوشت قرمز بیشتری بخورند بیشتر در برابر دچار شدن به مریضیای قلبی قرار می گیرن. یافته های تحقیقای دیگه هم نشون میده خانومایی که به مدت 9 سال گوشت قرمز بیشتری مصرف کردن بیشتر در برابر دچار شدن به دیابت نوع 2 قرار گرفتن. درسته که گوشت قرمز واسه تامین آهن بدن لازمه اما باید بدونین که گوشت قرمز

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *