7 عادت که از خوابیدن شما جلوگیری می کند

: 7 عادت که از خوابیدن شما جلوگیری می کنه

1) تبدیل شدن به جغد شب

 کی میگه که سروقت خوابیدن فقط واسه بچه هاست ؟! تلاش کنین تا جایی که می تونین زمان خواب خود رو تغییر ندین. تغییر ساعت خواب، باعث ایجاد مشکل در ساعت بیولوژیکی بدن شده و بیخوابی و کسل بودن رو به دنبال داره. پس تلاش کنین همیشه ساعت مشخصی رو واسه خواب در نظر گرفته و اونو حفظ کنین.

: 7 عادت که از خوابیدن شما جلوگیری می کنه

   2) کتاب خوندن در تختخواب

  کتاب خوندن قبل از خواب یه عادت رایجه. مشکلی که در اینکار هست اینه که آدم، اگه یه کار رو بطور متناوب بکنه، به اون عادت کرده و نسبت به اون شرطی می شه. به خاطر همین ، اگه مغز شما بین کتاب خوندن و خوابیدن رابطه شرطی بسازه، دیگه شما قادر نیستین بدون مطالعه به خواب روید. پس پیشنهاد می شه که از خوندن کتاب در تخت خواب دوری کرده و کتاب رو در جای دیگری بخونین.

   3) دیر وقت کار کردن با کامپیوتر

  روشنایی صفحه نمایش کامپیوتر، باعث تحریک و فعالیت زیادتر از اندازه مغز و چشماتون می شه پس پیشنهاد می شه در صورت امکان، از استفاده همیشگی کامپیوتر قبل از خواب دوری کرده و قبل از خواب به ذهن خود آرامش بدین.

   4) نداشتن یه تخت خواب مناسب واسه خواب

  جفت و جور یه تخت خواب مناسب، می تونه کمک بسیار زیادی به خوابیدن شما بکنه. به همین ترتیب، خوابیدن در تختای ناجور یا روی زمین، ممکنه مشکلاتی رو واسه ستون فقرات شما بسازه. تخت مناسب، باید دارای تشکی راحت باشه که  بسیار سفت و یا نرم نباشه. هم اینکه، اگه به پشت یا روی شکم میخوابید، یه بالشت نرم، و اگه به پهلوها می خوابید، یه بالشت سفت رو واسه خوابیدن خود انتخاب کنین.

   5) تنظیم کردن زنگ  ساعت دیجیتال

  تلاش کنین قبل از خواب، زنگ ساعت خود رو تنظیم کنین تا نه از کار خود عقب بمونین، و نه اینکه با زنگ بی موقع ساعت، دچار بی خوابی شید. هم اینکه، تلاش کنین تا جایی که می تونین اتاق خود رو تاریک کرده و از ساعتای با عقربه روشن استفاده کنین. بهتره ساعتی که جفت و جور می کنین یه ساعت کتابی یا یه ساعت مسافرتی کوچیک باشه تا خیلی راحت بتونین اونو جابجا کنین. البته بجای ساعت، از گوشی موبایل هم می تونین استفاده کنین.

   6) شمردن گوسفندا

  اینکار رو نکنین! شمردن گوسفندهایی که با هیجان و انرژی زیاد از روی حصار میپرند آخرین چیزیه که ممکنه به خوابیدن شما کمک کنه! بهتره اینکار رو وقتی که می خواید از خواب بیدار شید، واسه ایجاد انرژی و فعال شدن ذهنتون انجام بدین! بجای شمردن گوسفندان قبل از خواب، یه منظره آروم رو تو ذهن خود مجسم کنین، مثل دریایی آروم و آبی که کلمه آرامش با رنگ بنفش در اون غوطه وره و روی آب به آرومی بالا و پائین میره، یه هر چیز دیگری که به آرامش شما کمک می کنه.

   7) دیر وقت ورزش کردن 

 فعالیت فیزیکی شدید، دما، فشار خون و سطح انرژی بدن رو بالا می بره. وقتی که دمای بدن بالا هستش، امکان خوابیدن واسه شما وجود نداره. تحقیقات نشون داده که در زمان خواب و قبل از اون، دمای بدن از حد طبیعی اون پائین تره، پس اگه قصد خوابیدن راحت رو دارین، از انجام ورزشای سنگین قبل از خواب دوری کنین.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *