یک روز با رافائل دی سیمونه، راننده تست کمپانی فراری

شرکت فراری همیشه خودروهایی تولید می کنه که از خصوصیات و قابلیتای فنی منحصر به فردی بهره مند هستن. مهندسین این شرکت خوشنام ایتالیایی زمان بسیار زیادی رو صرف طراحی، ساخت و آزمایش قسمتای جور واجور هر کدوم از اجناس این شرکت ایتالیایی می کنن تا اتومبیل تولید شده لایق نشون اسب سرکش باشه.

یکی از مراحلی که خودروهای فراری تا قبل از رسیدن به دست مشتری تجربه می کنن، پشت سر گذاشتن تستای جور واجور در شرایط واقعیه.

وظیفه این کار رو دوش رافائل دی سیمونه، راننده اسبق مسابقات اتومبیلرانی گذاشته شده و اون باید تضمین کنه که خودروهای تولیدی DNA فراری رو در خود دارن.

ایشون حالا ۳۷ ساله بوده و با داشتن مدرک مهندسی مکانیک از سال ۲۰۱۳ به عنوان راننده تست ارشد فراری انتخاب شده؛ شغلی که یقینا آرزوی خیلیا بوده و واسه علاقه مندان خودرو جزو بهترین گزینه های ممکن حساب می شه!

در این مطلب می خوایم با رافائل همراه شده و نگاهی به یه روز کاری ایشون داشته باشیم.

ساعت ۷:۱۰

زنگ بیدارباش نواخته می شه. بعد از صرف چند اسپرسو، رافائل راهی مارانلو می شه تا رانندگی با شکلای جور واجور فراری رو شروع کنه. در کنار لذت بردن از رانندگی، این راننده حرفه ای باید کارکرد دینامیکی و خصوصیات مورد انتظار خودروهای جدید رو تایید کنه.

ساعت ۸:۲۰

رافائل وارد ساختمون تست خودروها می شه. بعد از نوشیدن اسپرسوی دیگه، ایشون با بقیه رانندگان تیم پیشرفت دیدار کرده و درباره بررسیا، برنامه ریزیا، آموزشا، اختیارات قانونی و بعضی امور دفتری صحبت می کنه.

ساعت ۹

نوبت سومین وعده اسپرسو فرا می رسه! بعد رافائل چک لیست فعالیتای روزانه خود رو کنترل می کنه. بررسی مشکلاتی که شاید شب قبل هنگام آماده سازی خودروها به وجود اومده باشن، بخش دیگری از کارای رافائل در این زمونه.

ساعت ۹:۳۰

مراحل آماده سازی قبل از تست اصلی انجام قبول می کنه. برخلاف بقیه کمپانیا که از مدلسازیا و محاسبات کامپیوتری واسه پیش بینی رفتار اتومبیلا در شرایط جور واجور استفاده می کنن، در شرکت فراری از پروتوتایپای واقعی استفاده می شه.

رافائل در این باره میگه که دوست داره بدون هیچ پیش زمینه و برداشت قبلی پشت فرمون هر خودرو بشینه.

ساعت ۹:۴۰

تست خودروها به مدت یه ساعت شروع می شه. راه تست با در نظر گرفتن خصوصیات خودرو ممکنه فرق داشته باشه، اما این کار معمولا در پیست فیورانو یا تپه های جنوبی مقر فراری انجام می شه.

در این تستا عوامل مختلفی مثل لاستیکا، ترمزها، سر و صدای اضافی یا لرزش خودرو، ارگونومی، موتور، آیرودینامیک یا جعبه دنده تحت آزمایش قرار می گیرن.

رافائل در این باره میگه که اگه فقط نظرات اون درباره اجناس فراری اعمال می شد، مشتریان خودرویی با قابلیتای دینامیکی فوق العاده بالا اما با ظاهری بسیار بیریخت تحویل می گرفتن!

میشائیل شوماخر و رافائل دی سیمونه در حال آزمایش داده های فراری کالیفرنیا

ساعت ۱۰:۵۰

رافائل با بعضی از تکنسینایی که مسئول پیشرفت قسمتای جور واجور هستن، دیدار می کنه.

ساعت ۱۲:۱۰

بعد از چند تست هیجان انگیز، نوبت تایپ و وارد کردن بازخوردها در سروره.

ساعت ۱۲:۴۵

رافائل ناهار خود رو صرف می کنه.

ساعت ۱۳:۳۰

اون بخشی از ایمیلای مهم و لازم رو چک می کنه، با وجود وسوسه بسیار زیاد واسه یه اسپرسوی دیگه اون کارای مهم تر خود رو ادامه میده!

ساعت ۱۴

رافائل به دپارتمان ساخت پروتوتایپا میره، زیر مجموعه ای که نقشی مشابه بخش مسابقه داشته و نمونه های اولیه در اونجا مونتاژ می شن. بررسی ارگونومی و رابطه بین اجزای جور واجور داخل کابین یه تیکه از وظایفیه که این بخش رو دوش داره.

ساعت ۱۵:۳۰

تست رانندگی دوم شروع می شه. از اونجایی که در این موقع از روز ترافیک زیادی در خیابونا وجود نداره، فرصت خوبی پیش میاد که اون بتونه سیستم تعلیق خودروها رو در خیابونای پر از دست انداز دور و بر مارانلو آزمایش کنه.

ساعت ۱۶:۳۰

هر چند روز یه بار رافائل در این زمان به خاطر انجام تستایی که در فیورانو قابل اجرا نیستن به بقیه پیستا در مناطق جور واجور میره.

ساعت ۲۱

این راننده زبده با تیمی که مسئول پیاده کردن خودروها از روی کشنده ها هستن، دیدار می کنه. بعد از کمی صحبت درباره برنامه فردا، شام صرف می شه.

ساعت ۲۳

حالا زمان خواب رافائله.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *