۱۲ عادت رایج زنان سالم و شاداب

زنان سالم

به گزارش آلامتو به نقل از مجله پزشکی ؛ تلاش هایی که واسه گرفتن اهداف سلامتی و تندرستی مون انجام می بدیم، می تونه با نتیجه های انتخاب هایی که هر روز می کنیم، دچار اختلال شه. حتی عادات بد کوچیک و افکار منفی می تونن ناخواسته ما رو واسه شکست آماده کنن، حتی وقتی که واسه موفقیت به سختی می کوشیم. به عنوان یه قهرمون همیشگی، زمان زیادی رو با بقیه زنان سالم و متناسب گذروندم. اینجا لیستی از عادات و عقایدی رو که در قهرمانان زن برگزیده و زنان سالم مشاهده کرده ام، میارم:

  1. صبحونه می خورند.

زنان سالم می دانند که لذت بردن از مهم ترین وعده غذایی روز نه فقط سوخت و سازشان رو سرعت می دهد بلکه انرژی موردنیازشان رو واسه رسیدگی به بقیه اهداف روزانه تامین می کنه. جدا از صبحونه، گزینه ای واسه انتخاب نیس.

اجازه بدید روراست باشم، اونا کرفس شیرین شده نمی جوند، بلکه غذاهای مقوی مانند ماست یونانی همراه با شکل های جور واجور توت، سفیده تخم مرغ با اسفناج یا یه لیوان آب میوه سبز واسه صبحونه مصرف می کنن.

  1. میان وعده های شامل پروتئین و چربی های سالم می خورند.

زنان سالم از خوردن نمی ترسند و به درستی می خورند. اونا ۵ تا ۶ وعده در روز غذا می خورند: صبحونه، میان وعده، ناهار، میان وعده و شام. رژیم غذایی شون رو محدود نمی کنن؛ هروقت گرسنه هستن می خورند و خوراکی ها رو هوشمندانه انتخاب می کنن، مثل میان وعده هایی از شکل های جور واجور توت یا بادام.

  1. خواب براشون در الویته.

زنان سالم می دانند که اگه خوب نخوابن و بدخلق شن، به سمت غذاهای ناسالم و سبک زندگی ناجور میرن، مثل هوس یهویی واسه یه دونات شیرین یا چیپس نمکی. اونا مطمئن می شن که خواب شبونه خوبی دارن، و زمان کافی واسه استراحت، رهاکردن بدن از استرس، استراحت عضلات دردناک و بازیابی انرژی.

  1. نوشیدنی های پرکالری نمی نوشند.

زنان سالم بیشتر آب می نوشند و مصرف کافئین شون رو محدود می کنن و آب همراه با لیمو، عصاره نارگیل، چای سبز، و افشره نوشیدنی های سبز رو واسه آب رسانی به بدن بهتر می دونن.

  1. با غذا رابطه مثبتی دارن.

زنان سالم می فهمن که غذا وسیله ای واسه سوخت رسانی به بدنه و براساس همین تصور، انتخاب می کنن. اونا تلاش می کنن برهرگونه وابستگی هیجانی نسبت به غذا پیروز شدن. اونا به این که به بهترین روش ممکن بدن شون رو تغذیه می کنن افتخار می کنن.

  1. به خودشون اجازه میدن تا بدون احساس گناه از خوردن لذت ببرن.

مسابقات خیلی مهم نیستن، فقط لذت ناب شکلات بدور از قضاوت! تحقیقات نشون می دهد آدمایی که نسبت به خوردن کیک شکلاتی احساس گناه می کنن، کنترل کمتری روی خوردن شون داشته و کمتر می تونن وزن شون رو مدیریت کنن. زنان سالم و تندرست با شکلات و بقیه خوردنی های شیرین به طور موقعیتی رفتار می کنن و به طور کل و واسه همیشه خود رو محروم نمی کنن.

  1. اونا راه های مبتکرانه ای واسه فعال بودن پیدا می کنن.

شما می تونید زنان سالم رو ببینین که از پله ها استفاده می کنن، بعداز ناهار واسه یه پیاده روی تند وتیز می روند یا با کیسه های سنگین سبزیجات خریداری شده، تمرینات ماهیچه دوسر رو انجام میدن. اونا انجام کارای روزانه رو به فرصت هایی واسه کالری سوزی و تقویت عضلات تبدیل می کنن.

  1. معمولا و با صدای بلند می خندند.

خندیدن استرس رو کاهش می دهد، استرسی که می تونه موجب اضافه وزن و عادات ناسالم شه. وقتی که استرس دارین بدن شما ترشح گلوکز رو افزایش می دهد. استرس دنیای مدرن، به این همه گلوکز زیادی نیاز نداره، گلوکزی که باعث خلاص شدن انسولین در بدن می شه. انسولین هم گلوکز رو به ذخیره چربی تبدیل می کنه.

  1. خودشون رو وزن نمی کنن.

زنان متناسب می دانند چه وقتی احساس سلامتی می کنن و سالم به نظر می رسند و واسه تائید این احساس احتیاجی به ترازو یا اندازه لباس ندارن.

  1. خودشون رو بادیگران مقایسه نمی کنن.

زنائی که شاخص توده بدنی شون دقیقا یه جوره، ممکنه سایزهای به طور کامل متفاوتی داشته باشن. بخاطر این، زنان سالم خودشون رو با بقیه مقایسه نمی کنن. چیزی که واسه شون مهمه، احساس شون و اندازه فعالیت شونه.

  1. می دانند که تمرین و ورزش همیشه هم حتما به باشگاه نیاز نداره.

فعالیت با دوستان، شنا، پیاده روی در فروشگاه، باغبانی و یوگا هم راه های بسیارخوبی واسه بالا بردن ضربان قلب و متناسب موندن هستن.

  1. به تعادل ایمان دارن.

زنان سالم می دانند که رژیم سخت، تمرینات سخت و برنامه ثابت و بی انعطاف، قابل تحمل و موندگاری نیستن. اونا سبک زندگی عاقلانه و متعادل با ایجاد عادات درست رو واسه زندگی سالم بهتر می دونن.

نشونه های دوست داشتن واقعی پسران

چیجوری یه زن موفق باشم؟

زنان مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *