۵ عادت قهرمانان ورزشی که می توان در دنیای کسب و کار نیز از آنها استفاده کرد

ورزشکاری رو در نظر بگیرین که در ورزشگاه برگزاری مسابقات المپیک پا به میدون میذاره. اون سرش رو بالا میگیره، چند نفس عمیق میکشه و عضلاتش رو تکون میده. هزاران تماشاچی حاضر در ورزشگاه با شنیدن صدای اون از بلندگوهای ورزشگاه اونو تشویق می کنن، اما چشمون اون هیچ وقت از راهی که قراره در اون بدود منحرف نمی شه. وقتی تپانچه شروع مسابقه به صدا در میاد، اون از جای خود شلیک می شه و با بیشترین توان ممکن شروع به دویدن می کنه.

اما ما چیجوری می تونیم این سناریو رو در موقعیت کار و کاسبی خود به کار ببندیم؟ تکنیکایی که ورزشکاران واسه فعالیت تحت فشارهای بزرگ روحی و جسمی به کار می گیرن، به رهبران کار و کاسبی هم اجازه میدن در فضای رقابتی بخش فعالیت خود به برتری دست پیدا کنن. در ادامه به ۵ نمونه از این تکنیکای برتری آفرین می پردازیم که هم سلامتی و هم کارکرد شما رو در محیط کارتون بهتر می کنن.

با سایت ما همراه باشین.

۱- خودتون رو در «حالت فیزیکی قوی» بذارین

قهرمانان ورزشی قبل از شروع مسابقه معمولاً بدن خود رو به حالت کشیده در میارن، شونهای خود رو عقب میدن و سرشون رو بالا نگه می دارن. اتخاذ حالات فیزیکی به خصوصی، با تغییر دادن سطح هورمونای بدن می تونن به بهتر شدن کارکرد ما کمک کنن. تحقیق تازه ای از طرف دکتر ایمی کادی از مدرسه کار و کاسبی هاروارد نشون داده که اتخاذ یه «حالت فیزیکی قوی» سطح تستوسترون رو افزایش و اندازه کورتیزول رو کم می کنه، که اولی با بازسازی و دومی با استرس در ارتباطه.

۲- تنفس همراه با آرامش رو تمرین کنین

استرس و تنش باعث افت کارکرد شما می شن و در بروز بیماریای طولانی نقش مؤثری اجرا می کنن. چند تنفس عمیق و آرامش بخش و بازدم آروم می تونه حالت روانی شما رو خیلی عوض کنه و عملکردتون رو تقویت کنه. پس بعضی وقتا کمی مکث کنین و چند نفس عمیق آرامش بخش بکشین تا کنترل بدن و ذهن خود رو دوبارهً در دست بگیرین.

۳- تمرکز کنین

حفظ تمرکز واسه موفقیت ورزشکاران حیاتیه. علم فیزیولوژی بدن به ما میگه آدما نمی تونن در اونِ واحد روی چند چیز جور واجور تمرکز کنن. ما در عصری زندگی می کنیم که در تموم طول روز به وسیله ایمیل، شبکه های اجتماعی و پیامای متنی جورواجور بمباران میشیم. اینطوری واسه اینکه بهترین کارکرد رو داشته باشیم، لازمه هر روز دست کم یه ساعت از زمان خود رو به تمرکز کامل روی مهم ترین پروژه ها و کارامون اختصاص بدیم.

۴- آب فراوون بخورین

ورزشکاران خوب از اهمیت آب رسانی به بدن خود آگاهی دارن. بدن و مغزی که به اندازه کافی آب به اون نرسیده باشه، چه در میدون ورزش و چه در محل کار کارکرد مناسبی نداره. مصرف کافئین در حد میونه روی مشکلی ایجاد نمی کنه؛ مثلاً یه یا دو فنجون قهوه در روز، ً نیم ساعت قبل از وقتی که به انرژی ذهنی خود نیاز دارین. اما به غیر از چای و قهوه، تلاش کنین در تموم طول روز آب فراوون بخورین تا دقیق شدن و فوکوس کردن وتوان بیشتری داشته باشین.

۵- هر روز ۱٪ نسبت به روز قبل بهتر باشین

قهرمانی که در میدون مسابقه کارکرد عالی از خود نشون میده، نتیجه هزاران ساعت تمرین رو به نمایش میذاره. شمام می تونین همین کار رو با تغذیه، خواب، ورزش، تفکر و کار خود انجام بدین. تلاش کنین هر روز ۱٪ بهتر از روز قبل باشین. تغییری یه درصدی شاید تغییر بزرگی به نظر نرسه، اما همین پیشرفتای روزانه کوچیک، در دراز مدت زندگی شما رو از این رو به اون رو می کنن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *